** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Handla på Amazon - Sigma 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Pontus123

Avslutat medlemskap
Hej!

Är ute efter ett Sigma 70-200 2,8 till Nikon. Objektivet är svårt att hitta begagnat och kostar ju runt 8 000 kronor i butik.

Har dock hittat det på amazon för 800 dollar, vilket med dagens dollarkurs rör sig om cirka 2200 kronor billigare.

En kompis till mig varnade för att det kan vara en del "måndagsex" bland Sigmagluggarna.

Har två frågor som jag gärna vill ha hjälp med:
- Någon som har handlat på amazon med bra erfarenhet och hur mycket får man betala i tullavgift. DVS: är det värt det?
- Har ni samma erfarenheter som honom att det kan vara en del dåliga ex bland Sigmas objektiv? Och i så fall är det värt att köpa i Sverige för ett högre pris för att ha en bättre garanti?

Hoppas på hjälp / Pontus

Tullen på objektiv är 6,7% och sen tillkommer det ju även moms på 25%. Detta beräknas på varans totala värde, det vill säga lägg på frakten först. Sen tillkommer även en hundring i expeditionsavgifter och liknande.
Ett annat alternativ är ju att beställa från Ebay/Hongkong istället, då är chansen större att du slipper betala något, eller i alla fall behöver betala moms/tull på ett lite mindre belopp eftersom de ofta skriver ner värdet. Exempelvis http://cgi.ebay.com/Sigma-70-200mm-...s_JN?hash=item4cea8680b9&_trksid=p3286.c0.m14

Jag vet inte hur det går för er men själv har jag aldrig kunnat köpa något annat än böcker, cd-skivor och film på Amazon, jag får alltid följande felmeddelande när jag skall checka ut:

Sigma 70-200mm f/2.8 DG HSM II Macro Zoom Lens for Nikon Digital SLR Cameras cannot be shipped to the selected address.

Har faktiskt aldrig testat beställa annat från Amazon faktiskt, i slutändan så brukar det inte vara det billigaste stället att importera från ändå.

Testa amazon.co.uk istället, England ligger något lägre i pris på fotoutrustning så du kommer billigare undan på det mesta trots frakten. De är även med i EU så du slipper moms, tull och annat tjafs.

Mvh,
Jesper

Testa amazon.co.uk istället, England ligger något lägre i pris på fotoutrustning så du kommer billigare undan på det mesta trots frakten. De är även med i EU så du slipper moms, tull och annat tjafs.

Mvh,
Jesper

Slipper moms gör man definitivt inte, men det läggs på redan från början när man betalar varan.

Tack

Tack för alla tips om att handla via webben utomlands! Lutar nog att det blir Fotokungen så man får garanti och att det är nära till hands ...
Tack / Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar