ANNONS
Annons

Handla i utlandet?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Jag står i begrepp att skaffa en digital systemkamera, Canon 10D tror jag att det blir, men skulle behöva en del råd.

Jag har enskild firma och kan därför handla momsfritt. En 10D kostar 15'220:- inkl moms på Cyberphoto. Exkl moms kostar den 12'176:-.

På B&H i USA kostar kameran 11'700:-.

500:- skiljer alltså. Det är inga pengar att tala om! Om nåt händer med kameran är det lättare att lösa garantifrågor...

Kan jag räkna bort nåt från det amerikanska priset?
Hur är det att handla i tex Tyskland? Kan jag komma undan billigare då?

MathiasT skrev:
Jag står i begrepp att skaffa en digital systemkamera, Canon 10D tror jag att det blir, men skulle behöva en del råd.

Jag har enskild firma och kan därför handla momsfritt. En 10D kostar 15'220:- inkl moms på Cyberphoto. Exkl moms kostar den 12'176:-.
Hur är det att handla i tex Tyskland? Kan jag komma undan billigare då?

Har du riktig firma och kan uppvisa korrekt info, kan du handla från tyskland och från t.ex Technikdirket.com och slippa momsen som du sedan här kan dra av precis som vilket annat köp du gör för firman som är korrekt. Det är bara att maila dom de rätta uppgifterna så ska allt vara korrekt. Firman i sig är suverän, jag handlade min 10D där själv utan minsta problem och har kompis som handlat där. Och eftersom det är inom europa får man samma garanti från Canon som om du handlat i Sverige, vilket inte är garanterat från handel i USA, om man inte köper garantitillägg som kostar extra..

Det är faktiskt bara att ta kontakt med dom, och kolla om eventuella frågor. De har väldigt bra support och telefon-hotline.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar