Annons

Handla i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Diddes

Ny medlem
Hej!

Jag har en bekant som skall åka till USA, New York. Vet att det är billigare att handla kamera produkter såsom objektiv och dylikt. Är det någon som direkt kan ge något tips på lämplig butik?

Tacksam för alla svar jag får.
 
Jag tror du menar lördagar. Dock stänger de tidigare på fredagar. Adorama gör samma sak.

Oj, mitt första inlägg någonsin på nätet, och redan svar....kul och tacksam är jag. Jag skall tillägga att det är i området Manhattan personen skall vara. Skicka gärna mer tips, nu skall jag kolla in dom jag fått.

Tack en än gång ;)
 
Alla tre dessa butiker ligger på Manhattan.

När du kollar priser, tänk dock på att i New York kommer 8,25% moms att läggas på priserna som är annonserade om du köper i butiker.
 
Jag har en bekant som skall åka till USA, New York. Vet att det är billigare att handla kamera produkter såsom objektiv och dylikt.
Jag är inte alls säker på att det är så som du "vet". Prisskillnaden är ganska liten med dagens valutakurser och i många fall blir USA-köpet dyrare efter att man lägger på amerikansk försäljningsskatt och svensk moms.
 
Jag är inte alls säker på att det är så som du "vet". Prisskillnaden är ganska liten med dagens valutakurser och i många fall blir USA-köpet dyrare efter att man lägger på amerikansk försäljningsskatt och svensk moms.

Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.

Angående svenska momsen, så menar du i fall man skulle beställa hem produkten direkt hem från nätet?

I det här fallet så köper jag produkten i USA, samma sak som gäller då, såvida jag inte deklarerar varan i tullen hemma...
 
Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.

Angående svenska momsen, så menar du i fall man skulle beställa hem produkten direkt hem från nätet?

I det här fallet så köper jag produkten i USA, samma sak som gäller då, såvida jag inte deklarerar varan i tullen hemma...
Ja, allt du köper i New York måste du betala försäljningsskatt på.

När det gäller svensk moms (och eventuell tull) så är det för mig en absurd tanke att man skulle be en vän begå brott för att själv spara några tusenlappar. Men vi är förstås alla olika.
 
Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.

Angående svenska momsen, så menar du i fall man skulle beställa hem produkten direkt hem från nätet?

I det här fallet så köper jag produkten i USA, samma sak som gäller då, såvida jag inte deklarerar varan i tullen hemma...

Ja, om något är listat för $100 på nätet får du betala $108,25 i kassan. Så funkar det i USA, även i andra butiker - skatten läggs oftast på separat.

Ang den svenska momsen gör ju de flesta resenärer precis som du säger: man stoppar prylarna i väskan och går på grönt när man kommer hem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.