Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Handla i USA
- Trådstartare Diddes
- Start datum
Roswer
Aktiv medlem
apersson850
Aktiv medlem
J&R Park Row, 42nd street (som förstås inte ligger på 42nd street).
Tänk på att B&H är stängt på fredagar.
bjoele
Aktiv medlem
J&R Park Row, 42nd street (som förstås inte ligger på 42nd street).
Jag tror du menar lördagar. Dock stänger de tidigare på fredagar. Adorama gör samma sak.
Diddes
Ny medlem
Jag tror du menar lördagar. Dock stänger de tidigare på fredagar. Adorama gör samma sak.
Oj, mitt första inlägg någonsin på nätet, och redan svar....kul och tacksam är jag. Jag skall tillägga att det är i området Manhattan personen skall vara. Skicka gärna mer tips, nu skall jag kolla in dom jag fått.
Tack en än gång
ErlandH
Aktiv medlem
Jag är inte alls säker på att det är så som du "vet". Prisskillnaden är ganska liten med dagens valutakurser och i många fall blir USA-köpet dyrare efter att man lägger på amerikansk försäljningsskatt och svensk moms.Jag har en bekant som skall åka till USA, New York. Vet att det är billigare att handla kamera produkter såsom objektiv och dylikt.
Diddes
Ny medlem
Jag är inte alls säker på att det är så som du "vet". Prisskillnaden är ganska liten med dagens valutakurser och i många fall blir USA-köpet dyrare efter att man lägger på amerikansk försäljningsskatt och svensk moms.
Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.
Angående svenska momsen, så menar du i fall man skulle beställa hem produkten direkt hem från nätet?
I det här fallet så köper jag produkten i USA, samma sak som gäller då, såvida jag inte deklarerar varan i tullen hemma...
ErlandH
Aktiv medlem
Ja, allt du köper i New York måste du betala försäljningsskatt på.Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.
Angående svenska momsen, så menar du i fall man skulle beställa hem produkten direkt hem från nätet?
I det här fallet så köper jag produkten i USA, samma sak som gäller då, såvida jag inte deklarerar varan i tullen hemma...
När det gäller svensk moms (och eventuell tull) så är det för mig en absurd tanke att man skulle be en vän begå brott för att själv spara några tusenlappar. Men vi är förstås alla olika.
bjoele
Aktiv medlem
Okej, så alla priser som man ser på deras hemsidor, skall man lägga på 8,25% skatt?....skall givetvis iof själv kolla in vad som står i deras villkor på sidorna.
Ja, om något är listat för $100 på nätet får du betala $108,25 i kassan. Så funkar det i USA, även i andra butiker - skatten läggs oftast på separat.
Ang den svenska momsen gör ju de flesta resenärer precis som du säger: man stoppar prylarna i väskan och går på grönt när man kommer hem.