Annons

Handla i Ungern?

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus.bark

Avslutat medlemskap
Jag kommer troligast att i jobbet hamna en vecka i Ungern i slutat av månaden och kommer troligen att få en del fritid på dagtid.

Visserligen har jag köpt allt jag har råd med och egentligen behöver, men...

Någon som vet hur prisläget på fotoprylar (objektiv, filter, minneskort, motljusskydd etc) ligger därnere?

Tips på butiker/affärsområden i Budapest?

(hoppas jag postar i rätt forum)
 
Nu har jag varit i Budapest i en vecka, och kan komma med lite information: Situationen verkar prismässigt vara i stort sett identisk med den i Sverige.

Till stor del beror det på att deras moms på elektronik är 25%.

Det är möjligt, kanske till och med troligt, att priserna blir lägre utanför Budapests centrala delar och ute i landsorterna, men jag tror inte att skillnaderna är speciellt stora. Den fotointresserade kille jag pratade med en kväll förklarade att de, liksom många av oss, postorderhandlar från Tyskland i stället.
 
Japp, långt ifrån superbilligt var det i Budapest när jag var där första gången i april. Dock en underbar stad i mitt tycke.
Mat och sprit var ju billigt och bra. Mycket ungersk korv blev det hemköpt istället för kameragrejer. Däremot finns det ju en massa kul saker att peka kameran mot. Mycket snygg arkitektur och eftersom att jag är ganska svag för nedgågna slitna grejer så blev mina behov väl tillfredsställda trots att det bara var en kompaktkamera som följde mig på resan.

En stad jag absolut kommer åka tillbaka till!
 
Japp, de hade allt=)
Tunnelbana, trådbussar, vanliga bussar, spårvagn och ruggigt billig taxi=)

Hur översvämmad var Donau nu? När jag var där så var vägarna på båda sidor av floden mer eller mindre helt under vatten. Caféerna och allt som låg i "båtarna" längs stranden var helt omöjliga att ta sig till. Även detta inbjöd till en del kul bilder, om man nu får se något kul i en översvämmning...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.