Annons

Handla i Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

reboot81

Aktiv medlem
Då vår kronkurs inte direkt gynnar importen av utländska varor går jag i funderingar att handla i Tyskland. För min del gäller det ett Canon 5d MkII+24-105 kit, som (enligt min uppfattning) blivit flera tusenlappar dyrare under våren. Finner det kitet i Tyskland från 31tkr.

Har läst lite på minhembio.com's forum, Björn har skrivit en rätt ingående Tysklands guide med hembio i fokus, http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=74412

Någon som har samma tankar som mig? Visst, resan kostar lite, men jag ser det som en liten semester :) Kanske nåt sista minuten flyg till Berlin?
 
Tjena jag går lite i samma tankar att handla från Tyskland, då jag redan köpt några saker där under de 2 år som jag bodde där.
Mitt intryck är att det är lite billigare, har handlat både i överdisk och från www.pixxas.com(bara ren info från min sida).Den butiken var bra att göra med och jag fick sakerna på 2 dagar. De var även väldigt hjälpsamma då jag behövde lämna in kameran på reparation.
När jag tittade på länken som du la in, så reagerade jag på att numera så är skatten MwSt 19% ej 16%.
Men som du säger kan man göra klipp, men synd bara att euron är så pass hög just nu..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.