Annons

handla i England

Produkter
(logga in för att koppla)
900kr är nästan 20% av 5100kr (17,6%). Det är långt över marginalerna för seriösa handlare på den typen av varor.

Jag föreslår att du går in på prisjakt.nu och tittar på prisspridningen på detta objektiv har i Sverige så inser du att 17-18% inte är så mycket även bland välkända
svenska försäljare.

Visst är det smartare, men då jag läser deras lista kommer jag fram till 5684kr
Rätta mig om jag har fel
Förstår inte var du hittar den siffran? När jag går in på de två länkarna ser jag de priser som jag skrev i texten: 5495:- på Kungsholmsfoto respektive 4990:- på Rajala Pro shop.

Förstår inte var du hittar den siffran? När jag går in på de två länkarna ser jag de priser som jag skrev i texten: 5495:- på Kungsholmsfoto respektive 4990:- på Rajala Pro shop.

Sorry Pelle Rajala stod för sig själv i din text, varför jag inte såg det.
Tack för din hjälp, kommer att handla hos Rajala.
GOTT NYTT ÅR hälsar torparen uti Hjältevad (sveriges metropol 1500 inv)

Gott nytt år från Kråkshult från en som åker och handlar ibland i Hjältevad.

Världen är liten.

Var in och läste synpunkter på ett bra reseobj. Blev då lite splittrad, canon 18-200 fick inte mer än godkänt. Scott Kelby rekommenderar det.
Har du några synpunkter kanske något alternativ till rimligt pris

Jag föreslår att du går in på prisjakt.nu och tittar på prisspridningen på detta objektiv har i Sverige så inser du att 17-18% inte är så mycket även bland välkända
svenska försäljare.

När en affär tar 18% mindre än en känd lågprisbutik som WE blir jag misstänksam. Kombinera det med otroligt dåliga omdömen på en sida som ReviewCentre så anar jag "ugglor som får kläder"...

Sorry, trodde det framgick tidigare i tråden. Med WE menar jag Warehouse Express.

Det finns en lång tråd om dem här på Fotosidan, utan att ha läst hela är min slutsats att de är pålitliga men lite omständiga och långsamma (strulande betalningar, krav på verifierad adress och långsam pack/frakt).

(Det är långt kvar tills jag blir irriterad så ingen fara där. Gott nytt år!)

Sorry, trodde det framgick tidigare i tråden. Med WE menar jag Warehouse Express.

Det finns en lång tråd om dem här på Fotosidan, utan att ha läst hela är min slutsats att de är pålitliga men lite omständiga och långsamma (strulande betalningar, krav på verifierad adress och långsam pack/frakt).

(Det är långt kvar tills jag blir irriterad så ingen fara där. Gott nytt år!)

Tack det samma, Jag får loss det för 4995 hos Rajala?

Ehm.. hur funkar det för mig som företagare om jag vill handla något från England tex.. Eftersom jag inte ska betala någon moms, hur förklarar jag det för en internetbutik liksom? Jag fattar verkligen inte..

Om jag betalar varans pris + utländsk moms när jag köper den, hur drar jag av den utländska momsen i efterhand? Det kan ju omöjligen gå.. eller?

Genom att uppge ditt VAT nummer så kan dom sälja till dig utan att du behöver "ligga ute med" moms osv. annars så är det lite byråkrati och deklaration som behövs. Du ska kunna köpa både med och utan moms från ett annat EU land och sen rätta till det i efterhand genom momsdeklarationen osv.

Tack och avslut

Såhär blev det; Jag köpte Canon 70-300 4-5,6 detta val därför att jag också köpte 15-85 3,5-5,6. Båda obj inhandlades i Svedala (Rajala)
Så med dessa rader ber jag att framföra mitt varma och uppriktiga tack, till alla ni som välvilligt och sakkunnigt lämnat råd och synpunkter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar