Annons

handla i England

Produkter
(logga in för att koppla)

torparen

Aktiv medlem
Jag har för avsikt att köpa ett canonobj 18-200 IS.Råkade av en tillfällighet hamna på en reklamsida för en engelskt fotofirma.
Eftersom pundet står lågt 11.60£ är deras priser intressanta.
5104kr inkl frakt och VAT. Nu till mina frågor:

Tillkommer det moms och eller tullavgift?

Firman som säljer aktuellt objektiv heter Digital camera company, är det någon som har erfarenhet av denna firma?

Av infon kan jag inte läsa 3,5-5,6 ej heller EF-S
Finns det något canon 18-200 IS? med annan beteckning?
 
Senast ändrad:
Har du kollat på Warehouse Express? Jag har handlat där några gånger till bra priser och utmärkt service.
 
Du betalar engelsk mervärdesskatt men det brukar vara inkluderat i priserna som anges i kataloger och på sajter. Tull eller andra svenska avgifter behöver man ej betala. Frakt tillkommer.
Jag har beställt från www.speedghraphic.co.uk.
Snabbt och korrekt.
 
900 kr är väl knappast "för bra för att vara sant"? Vad du än väljer så kom ihåg att engelska momsen går upp från 15% till 17,5% vid årskiftet.
 
Jag har för avsikt att köpa ett canonobj 18-200 IS.Råkade av en tillfällighet hamna på en reklamsida för en engelskt fotofirma.
Eftersom pundet står lågt 11.60£ är deras priser intressanta.
5104kr inkl frakt och VAT. Nu till mina frågor:

Tillkommer det moms och eller tullavgift?

VAT (Value Added Tax) är den engelska motsvarigheten till vår MOMS. När du köper något från ett annat EU-land betalar du MOMS (eller i detta fall VAT) i det säljande landet, dvs England i ditt exempel.

Tullavgift tas inte ut inom EU.

Priset var ju inklusive VAT och frakt, så du kommer att få betala 5104:-

Mvh
Thorsten
 
Du betalar engelsk mervärdesskatt men det brukar vara inkluderat i priserna som anges i kataloger och på sajter. Tull eller andra svenska avgifter behöver man ej betala. Frakt tillkommer.
Jag har beställt från www.speedghraphic.co.uk.
Snabbt och korrekt.

Speed.... är 1100 kr dyrare än digital camera company. Jag har ingen erfarenhet av att handla från England. Vill och kan du hjälpa mig att kolla om det pris dom begär, är på det objektiv som jag avser.
lennart
 
Jag köpte min SONY A700 från warehouseexpress för ett år sedan. Blev lite drygt 3000:- billigare då. Det enda man kan anmärka på är väl att det blir lite längre frakt-tid än man är van vid i sverige. Har för mig att det tog ca 1,5 vecka. Men det funkade kanon tyckte jag i alla fall.
 
900 kr är väl knappast "för bra för att vara sant"? Vad du än väljer så kom ihåg att engelska momsen går upp från 15% till 17,5% vid årskiftet.

900kr är nästan 20% av 5100kr (17,6%). Det är långt över marginalerna för seriösa handlare på den typen av varor.

Nej, om folk slutade att jag de där sista hundringarna skulle betydligt färre bli lurade. Har man inte råd med prylen ifråga för att priset stiger några procent har man inte råd med den innan heller. Stöd seriösa handlare istället som Robert White, Ffordes eller Warehouse Express.
 
900kr är nästan 20% av 5100kr (17,6%). Det är långt över marginalerna för seriösa handlare på den typen av varor.

Nej, om folk slutade att jag de där sista hundringarna skulle betydligt färre bli lurade. Har man inte råd med prylen ifråga för att priset stiger några procent har man inte råd med den innan heller. Stöd seriösa handlare istället som Robert White, Ffordes eller Warehouse Express.

Som jag sagt tidigare har jag ingen erfarenhet av att handla från England
För mig är inte 900kr försumbart. Menar du att Digital camera company, inte är ett seriöst företag? Om det är så har jag samma uppfattning som du.
 
Nej, jag tror inte de är seriösa.

900kr är inte försumbart för mig heller men om valet är att antingen riskera att förlora 5000kr till vad som verkar vara en oseriös butik eller 900kr och faktiskt få min vara så väljer jag det senare. Må vara att jag får vänta en månad eller låna de sista hundringarna men då får jag åtminstone min vara.
 
Nej, jag tror inte de är seriösa.

900kr är inte försumbart för mig heller men om valet är att antingen riskera att förlora 5000kr till vad som verkar vara en oseriös butik eller 900kr och faktiskt få min vara så väljer jag det senare. Må vara att jag får vänta en månad eller låna de sista hundringarna men då får jag åtminstone min vara.

Tack för dina syn punkter vilka jag kommer att respektera.
GOTT NYTT ÅR
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.