Annons

Handla i Dubai

Produkter
(logga in för att koppla)

datorexpert

Medlem
Hej!
Någon som har erfarenhet/tips av att handla kamera tillbehör i Dubai/Sharjah i Förenade Arabemiraten?
Funderar på att köpa Nikon objektiv + blixt samt mellanlagringsenhet.
Vad att tänka på?
Tips var i landet jag ska köpa dem till bra pris?
Vad gäller angående garanti?
MvH
/Thomas
 
Jag kollade priset på en Nikon D300 på Dubais flygplats för knappt två veckor sedan. Skilde cirka 1000 kronor jämfört med Cyberphoto här hemma. Tyckte knappast prisskillnaden var tillräckligt stor för att motivera köp. I synnerhet inte när det troligen är knpeigare att få garantin att gälla än om du köper prylarna i Europa (t.ex. Tyskland).
 
Finns en Nikon shopp i Mall of the Emirates, var lite billigare när jag var där men kommer tyvärr inte ihåg hur pass mycket. :(
 
Do buy in Dubai

Nyss hemkommen från Dubai.
Vilket land och vilka priser!!!
Vad sägs om en Nikon SB-800 för 2600kr?
Eller Epson P-5000 för 4730kr?
Om Du vill handla Nikon vänd dig till affarskedjan Grand Stores, http://www.grandstoresuae.com/, som har ett 10-tal butiker i Förenade Arab Emiraten.
 
Återaktivering av tråden

Någon som har färska erfarenheter från kamera/objektivköp i Dubai. Är ute efter Pentaxobjektiv.

/jesper
 
Jag vet absolut ingenting om shopping i Dubai, men med tanke på att den svenska kronan sjunkit 20-30 procent mot de ledande valutorna i världen de senaste månaderna ska man nog inte ha alltför stora förhoppningar om fynd.
 
tull och moms

Nyss hemkommen från Dubai.
Vilket land och vilka priser!!!
Vad sägs om en Nikon SB-800 för 2600kr?
Eller Epson P-5000 för 4730kr?
Om Du vill handla Nikon vänd dig till affarskedjan Grand Stores, http://www.grandstoresuae.com/, som har ett 10-tal butiker i Förenade Arab Emiraten.

Jag har för några veckor sedan handlat prylar från USA för min hund.

Jag åkte på att betala tullavgift och moms, ingen lönsam affär.
 
Jag köpte ett Nikkor 18-200mm när jag var i Dubai i våras i Nikonbutiken på Mall of Emirates. Var ungefär 1500-2000kr billigare då .. men vet också att det finns en annan butik längs den stora vägen som går rakt igenom "stan" som säljer fotoprylar till bra priser. Men nu är ju svenska kronan rätt svag så fårgan är om det ger så mycket.. Trevligt land i övrigt!
 
Jag har för några veckor sedan handlat prylar från USA för min hund.

Jag åkte på att betala tullavgift och moms, ingen lönsam affär.

Jag brukar alltid lägga på 30% på priserna för tullavgift o moms om jag handlar på postorder utanför EU. Slinker paketet igenom tullen så är det bara en bonus.

Handlar man när man är på resa så är det mindre risk att man åker på tullavgift o moms. Men tittar de i väskan så kan man åka på det.

/Lars
 
Ingenting i fotoväg som jag såg där var billigare för ett par veckor sedan. De var dock mäkta impade av min LX3a som de hade hört talas om men som inte fanns i emiratet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.