Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

handla från Norge, vad gäller?

Produkter
(logga in för att koppla)
har kollat lite till och det verkar som om att jag åker på momsen men jag kan dra bort den norska istället.
dom var 1300:- billigare än cyberfoto mfl. på canon D10 så det var därför jag var intresserad.
http://www.fotovideo.no
 
VEt att om du tar grejjer från sverige till norge så är det tull på de saker som är tillverkade utanför EU (kina japan mfl)
Däremot saker tillverkade inom EU flyter tullfritt.
 
-snacka om att gå över ån efter vatten!!!!

-av en händelse så gick jag in på GO-ON databutiken i Luleå där jag bor, (dom har haft ganska mycket lokala annonser ang. digitalfoto men man går inte dit för att köpa fotoprylar så jag har inte varit dit) och i en monter ligger det en Canon 10D!!! sedan så var dom dessutom billgare än Cyberfoto.
Dom tog 14995:- för den så det var ju bara att slå till.
Fick också svar av norska firman jag varit i kontakt med att dom numera har 10D i lager så den kanske är på G i Svedala snart.

slutet gott, allting gott :)=
 
Nitobert skrev:
har kollat lite till och det verkar som om att jag åker på momsen men jag kan dra bort den norska istället.
dom var 1300:- billigare än cyberfoto mfl. på canon D10 så det var därför jag var intresserad.
http://www.fotovideo.no

FotoVideo är förövrigt en väldigt bra affär, var jag handlar det mesta av mina prylar.
Dom har bra priser på det mesta, och helt fel priser på några få saker.. :)

Dom flesta säljarna är lite si-så, men dom har ett par gamla rävar där som jag gärna sitter och snackar med i en halvtimme eller två. :)

/James
 
hur blir det med momsen, du måste ju veta, även om jag handlade lokalt denna gång så är man ju nyfiken.
betalar man momsen direkt man hämtar försändelsen på posten eller???
 
Som privatperson är det nog inga större problem att föra varor från norge till sverige.

Dock på mitt gamla jobb åkte jag mycket mellan sverige och norge med saker som va tillverkade i sverige och som skulle till kunder i norge. Så va de bara att snällt stanna vis norska tullen och se till att ha alla papper klara. Moms å tull å sån skit.

Men när jag hade med mig varor från mitt jobbs tillverkning i norge va det liknande problem. i svenska tullen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.