Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

halvt använd film i polaroidkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har två polaroidkameror, en onestep 600 och en slr 680. jag har ett filmpack i min onestep som jag skulle vilja sätta in i 680n istället. kan man göra det? jag har för mig att jag läste nånstans för länge sen att om man sätter på den svarta skivan som skjuts ut automatiskt när man sätter i en ny film så kan man göra det. men jag har letat som en galning på internet och hittar ingen information om det här. är det nån som kan hjälpa mig?

jo, och det har jag också gjort nu. det funkade det, men den sköt automatiskt ut en bild direkt. det var det jag ville försöka undvika genom att lägga den svarta skivan överst (så att den skulle skjutas ut istället för en bild). men det spelar ingen roll, det funkade i alla fall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar