Niclasfoto skrev:
Inlärningskurvan hit och inlärningskurvan dit,,, JAg personligen menar att visst är den viktig MEn vem har lidit av att lära sig plåta analogt?
Antagligen ingen. Fast det omvända gäller också.
Visst JA, det kan tveklöst vara en fördel att lära sig fort MEn tror inte du att den ivriga fotografen lär sig med vilken som?
Säkert, men de av oss som har annat att göra än att fota (jobb/utbildning osv) har kanske inte den tiden att lägga på en hobby. Det är en annan sak om man har fotandet som yrke.
Frågan är ju om man kan skillja på den tekniska kunskapen och den rent bildmässiga, ÄR kurvan lika brant där om man fotar med dslr eller liknar den MEr den analoga?
Jag tror att inte att det är nån skillnad på de bildmässiga utvecklingskurvorna mellan digitalt och analogt. Men det är bara vad jag tror.
En känd konstförfattare från England (Buttler)skrev en gång detta, fritt översatt: "Världen går inte miste om en enda talang och sann konstnär,, trots de största motgångar",,, detta handlade om konststuderande som felaktigt inte kommer in på konsthögskolan men han menar att den som är den äkta konstnären ändå, trots dessa svåra motgångar aldrig släpper pänseln och konsten. = Världen går aldrig miste om en sann konstnär"!
Du får gärna utveckla det där, för fattar faktiskt inte ett dugg av vad du skriver.
Vh Anders