ANNONS
Annons

Halsrem orginal till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

RockLeffe

Aktiv medlem
Hepp på er!

En god vän till mig lyckades i veckan bränna sönder min halsrem över ett värmeljus när han skulle vakta kameran åt mig...=)

Därför behöver jag snarast möjligt få tag i en ny sådan. Det enda jag hittat i forumen är att man kan köpa dessa på bhphotovideo i NY, men jag skulle helst handla här i Sverige. Finns det någon som säljer dessa här? (Ja, jag har provat att Gooogla också!)

Tacksam för snabbt svar!

MvH // Leffe

Varför behöver du en orginalrem?

Om det är viktigt för dig så får du gärna köpa min, så köper jag en rem vilken som helst.

Varför han behöver en originalrem är väl ganska oväsentligt, eller ?

Leif:

Det bör väl vilken fotoaffär som helst kunna ta hem, det är väl bara att ringa Scandinavian Photo eller Cyberphoto.

Jag tycker det är mycket intressant varför man vill ha en orginalrem. Eftersom jag själv inte hittar några argument för det, så är jag nyfiken på vad det är jag missat.

Kunskap är alltid kul och jag tillhör dem som frågar när jag inte fattar något.

Om frågan på något sätt var ohövlig så ber jag om ursäkt.

Ohövlig vet jag inte om den var, snarare onödig.

Vissa människor vill ha originalgrejer så enkelt är det.

T.ex så äter jag bara "Kellogs" Corn Flakes och inga andra.

Jag köper bara Canonobjektiv till min kamera.

Varför ?

Jo då vet jag att dom smakar gott, passar på min kamera o.s.v - o.s.v

Dessutom så är det att föredra att ha originaldelarna kvar när/om man skall sälja sin kamera.

Ok!

Så om jag ska sälja min kamera och det inte sitter en orginalrem på den så får jag alltås ett lägre pris?

Om det är så, så är jag vädigt glad att jag frågade och min fråga var allt annat än onödig.

Stina.D skrev:
Jag tycker det är mycket intressant varför man vill ha en orginalrem.

Vadårå'? Fåfänga är fullkomligt naturligt, och tar sig olika uttryck. För min egen del så kammar jag inte håret varje dag, däremot tycker jag det känns trevligt med en orginalrem.

/Per

Det behöver inte vara så, men det kan.

Säger ju sig självt, hittar du en köpare som likt dig inte bryr sig så påverkar det ju inte priset, men skulle hitta en köpare som mig så skulle jag hellre köpa en annan för likvärdigt pris.

Jag har en som du kan få köpa. Helt oanvänd, då jag hade två. Den jag använder har jag givetvis skrapat bort den fula Nikon-loggan från;-)
Skicka ett mail om du vill köpa skiten.

Hör av dig direkt till Nikon, jobbar lite med dom och har sett att dom skickar ut direkt till privatpersoner från huvudlagret.

Tack!

Hej alla och tack för era svar! Det gick verkligen snabbt!

För att besvara frågan om varför jag vill ha en orginalrem så är det av den enkla anledningen att jag litar på den till 100%. (En gång småsprang jag med kameran när remmen fastnade i ett staket och jag rycktes bakåt men remmen satt som en schmeck och det var bara min stolthet som skadades =)

Dessutom tycker jag att den passar rent utseendemässigt bra till kameran, men det är väl mindre viktigt ;-)

Blir nog ett mail till Martin!

Tack igen för era svar

MvH // Leif

Re: Tack!

RockLeffe skrev:
(En gång småsprang jag med kameran när remmen fastnade i ett staket och jag rycktes bakåt men remmen satt som en schmeck och det var bara min stolthet som skadades =)

hahaha.. Får mig att änka på en film... "Mitt stora Grekiska bröllop" elelr vad den nu heter... en klassisk scen när hon fastnar med headsetet och flyger bakåt...jaja det blir inte roligare än vad man gör det till :) Ps. Klart man ska ha orginal delar

Aha var det därför jag tappade kameran i backen i måndags. Jag skulle ta upp den från sofbordet och stoppa ner den i väskan, men orginalremmen fastnade runt bordshörnet och ryckte kameran ur min hand. :(
Tänk om jag hade haft en kopia, då hade remmen kanske gått av istället. :)

Hur gick det med kameran då? Jo, mattan var mjuk så det gick bra i alla fall.

//Johan

Leif, det här är väl inte något direkt svar på din fråga men kan rekommendera att du tar tillfället i akt och provar en nackrem som "flexar" lite. Det ger lite avlastning för nacke osv.

En sånhär http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5403070910 tillexempel. Personligen tycker jag det är himla skönt att det inte tar tvärstopp när man hänger på kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar