Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Haida polfilter PRO II?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mrs C

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av Haida Polarisationsfilter MC C-POL PRO II? Vad anser ni isåfall om det? Det är ju billigt, är det lika med dåligt?
Om det finns någon som testat och som har lust att dela med sig av sin erfarenhet så är jag mycket glad för hjälpen!

Nog fungerar det tämligen ok men ger som jag upplever det en lite varmare tom i bilden än Dörr och kenkos motsvarande fast mitt haida filter är kanke inte ett PRO II utan bara ett PRO

Billigt är inte alltid lika med dåligt.

Tack för tipset! Ja, där såg man ju ingen skillnad alls!

Har tidigare fått tips om ett Haida ND-filter, men då skulle det vara just PRO II-versionen som inte ger färgstick, därför tänkte jag när jag såg detta att det kanske är samma sak där.

Har läst om filter som fastnar lätt, men vet du om risken är stor även om man inte tänker ha på det för jämnan? Jag kommer säkert använda det en hel del iof, med stepringar för att passa olika objektiv.

http://www.kamda.se/polarisationsfilter-mc-c-pol-pro-ii-77mm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar