Annons

Haft inbrott idag, detta är snott!

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
Vi kanske skall dölja en del grejer i profilen för oinloggade?

Det tycker jag var en bra ide. Jag är en av dem som läste tråden och sen faktiskt dolde min kameraväska... det kändes som det enda rätta just då. Samtidigt gillar jag funktionen att kunna söka bilder efter tex vilen optik som används så jag vill ju tala om vilken utrustning jag själv använder med..

Fast.. det är väl inget svårare än att registrera sig och sen kolla väskorna.. precis som problemet med falska annonser bland radannonserna. Så... att dölja en del saker för oinloggade kanske egentligen inte löser nått?
Det är ju bara att registrera sig och sen läsa fritt...

/malin
 
Jo visst är det så - det är bara en liten men ändock "tröskel", en tjuv kanske drar sig en aning för att lämna spår (även om det är en omöjligt att spåra vem som kikat på en kameraväska och sedan gjort inbrott...)

Men är man orolig skall man förståss inte visa sitt innehav - att visa den utåt har ju mest "skrytvärde", man kan fortfarande använda den vid registrering av bilder mm.
 
Redan nu krävs det att man är inloggad medlem för att kunna söka fotograf samt vid en recension se vilka som har den fotoprylen i kameraväskan.

Kvar finns enbart att följa trådinläggen för en oinloggad. Och det kan ju inte vara smidig research för en tjuv.
 
PoS skrev:
Låt oss nu inte löpa amok och radera kameraväskor!
Funktionen är alldeles utmärkt och vi bör inte låta oss skrämmas av eventuella tjuvar.
Dessutom är det väl så att vi måste sluta berätta vilken utrustning som använts i alla bildpooler mm. Det är ju en lika bra källa för tjuven. För att inte tala om alla foruminlägg där vi berättar vilken kamera och vilka objektiv vi har.

Nä, sans och vett, mina vänner.

/PO (som nu gör sig redo för kommande angrepp ;)

ähhh... prata för dig själv... jag har iaf raderat min väska... hoppas ingen har hunnit luska ut vars jag bor... SKIT! alla vet ju vars jag bor!!! *springer ut från mitt rum för att gömma prylarna under mammas och pappas säng*... peace out.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.