Annons

Haft inbrott idag, detta är snott!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dazzin

Aktiv medlem
Har suttit och klurat ut vad som försvann inom Foto. Sen var det en massa andra saker men inget med foto. Ni kan ju vara uppmärksamma på annonser ni ser. Under tiden får jag prata med försäkrningsbolaget, har kvitto på nästan allt, vad bör jag kunna förvänta mig? Inget är över ett år gammalt, de mesta är bara 6 månader.

Canon EOS 20D Digital, Serienummer: ******7661 Digital Systemkamera
Canon EF-s 10-22, Serienummer: ***2830 Objektiv
Canon EF-s II 18-55 Objektiv
Canon BG-E2 Batterigrepp
Canon Trådutlösare Trådutlösare
Canon BP-511H Batteri
Tamron Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di Objektiv
Sandisk Compact Flash 1GB Extreme III Minneskort
Crumpler Long Schlong Fotoväska
Manfrotto 190 Pro B Stativ
Manfrotto 486RC2 Kulledshuvud till stativ
 
Trist! Kanske är en fördel om man visste vilken stad det gäller, men eftersom du inte skriver något om det antar jag att det är i Stockholm. Det brukar vara så... ;)

// Patrik i JönneJönköping, f.d. Stockholmare

PS: prova med att kontakta pantbankerna, om du ids.
 
En varning för alla som ännu inte har fattat att de inte ska lägga ut inventarielista och namn på nätet. Hoppas det löser sig för Daniel!
 
Lät ju inte alls roligt det där. Baklagar verkligen.

Hoppas att det löser sig med försäkringsbolag och dylikt. Brukar ju kunna vara ett h***e med dem ibland.

Mvh Martin
 
Dazzin skrev:
Har suttit och klurat ut vad som försvann inom Foto. Sen var det en massa andra saker men inget med foto. Ni kan ju vara uppmärksamma på annonser ni ser. Under tiden får jag prata med försäkrningsbolaget, har kvitto på nästan allt, vad bör jag kunna förvänta mig? Inget är över ett år gammalt, de mesta är bara 6 månader.

Canon EOS 20D Digital, Serienummer: ******7661 Digital Systemkamera
Canon EF-s 10-22, Serienummer: ***2830 Objektiv
Canon EF-s II 18-55 Objektiv
Canon BG-E2 Batterigrepp
Canon Trådutlösare Trådutlösare
Canon BP-511H Batteri
Tamron Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di Objektiv
Sandisk Compact Flash 1GB Extreme III Minneskort
Crumpler Long Schlong Fotoväska
Manfrotto 190 Pro B Stativ
Manfrotto 486RC2 Kulledshuvud till stativ

Salta räkningen ordenltligt...annars får du inte mycket.
Lycka till

MVH
Stefan
 
Ja, gör det... salta räkningen som tusan... så kan vi andra betala det med våra höjda premier. Jättebra idé!


Beklagar stölden.
 
Re: Re: Re: Haft inbrott idag, detta är snott!

anesthetist skrev:
Är det något som du praktiserar själv? Hur gör man då? Skriver falska kvitton/fakturor, verkar smart ...


De som "saltar" sina listor tycker väl också att det är ok att försäkringarna kostar fläsk, eller så är intentionen att de skALL bli dyrare.
 
Det du har att vänta dig beror väldigt mycket på vilket bolag du har. När jag fick saker stulna och hade Netviq fick jag vänta en och en halv månad, fick 25% avdrag på värdet och de fick MIG att känna mig som en tjuv. Bytte efter det till Länsförsäkringar som vid annat problem var kanonbra och reglerade skadan snabbt.

Kan du bara bevisa att du ägt utrustningen (garantisedlar, bilder på prylarna, inregistreringar hos canon mm samt att det finns med i polisrapporten som ska bifogas) och det inte har passerat en viss ålder (olika för olika prylar men jag tror det är i alla fall 2 år för digitalkameror) så ska du få full ersättning minus självrisk ca 1500kr (förutsatt att det underskrider maxbeloppet för din tecknade hemförsäkring). Vissa avdrag kan göras om du klantat dig vad gäller tappade nycklar, öppna fönster eller olåsta dörrar.
 
Har aldrig tidigare tänkt att "kameraväskan" på fotosidan är rena reklamplatsen för en ev tjuv. Har omgående raderat min även om jag inte äger nån stor dyr utrustning.
 
Samma här...
Är ju hål i huvudet att annonsera på nätet vad man har för prylar tillsammans med sitt namn...!
Då kan man ju lika gärna skriva upp allt man har hemma...

Jag menar nu inte att trådskaparen har hål i skallen utan syftar på mig själv som inte tänkt på detta tidigare.

Beklagar också stölden såklart, j-t trist!

Jesper
 
Oerhört tråkigt, Daniel! Hoppas att det ändå löser sig på ett bra sätt till slut.

Det är väldigt synd att "kameraväskan" känns riskabel - i synnerhet om man heter något ovanligt och bor på en mindre ort. Funktionen är ju annars ett mycket bra inslag i denna community.

Jag tycker att länken till den norska sidan över stulen uttrustning var mycket bra. Finns det något liknande i Sverige? Kanske vore något för Fotosidan att ta upp annars?
 
MickeKarlen skrev:
På "Din sida" - "Dina inställningar" - "Kameraväska" i menyn kan man stänga av visning av kameraväskan
// micke

TACK!

Jag mitt nöt letade under "Din kameraväska" i tron att inställningar som gällde min kameraväska skulle finnas där :eek:P
 
Ett säkert skydd

Om du bor i lägenhet..skaffa säkerhetsdörr!
tom en pundare fattar att man inte ger sig på en sådan....
 
Re: Ett säkert skydd

Helgesson skrev:
Om du bor i lägenhet..skaffa säkerhetsdörr!
tom en pundare fattar att man inte ger sig på en sådan....

Tja, med rätt utrustning öppnar man även den säkraste säkerhetsdörren på under en minut...

Fick en demo av en brandman, sanslöst, tror det tog honom runt 20 sek. (Och detta var den dörr som har högsta klassning)
 
Re: Re: Ett säkert skydd

Mattsen skrev:
Tja, med rätt utrustning öppnar man även den säkraste säkerhetsdörren på under en minut...

Fick en demo av en brandman, sanslöst, tror det tog honom runt 20 sek. (Och detta var den dörr som har högsta klassning)

Jovisst...brandmän använder kapmaskin...men det är knappast troligt att en pundare är så korkad att han sågar upp en metalldörr i ett bostadshus. Det låter en del.

Jag bor i ett hus som ägs av allmännyttan, tusentals hushåll. Inte ett enda inbrott har skett där man har haft säkerhetsdörr.

Så det så!!! :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.