Annons

H&M söker modell via lunar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Davidgbg

Aktiv medlem
Hej

Har en vän som på lunar blivit tillfrågad om hon vill vara modell för H&M. Det låter ju jättekul tycker hon.

Bara jag som är lite fundersam över om någon vet om H&M letat/sökt upp nya modeller på detta sättet innan på lunar?
 
Jag har inte hört talas om det men det låter ju grymt oseriöst och oprofissionellt.

Jag tror ärligt talat att H&M aldrig skulle göra så.
 
Verkar ju rätt oseriöst i mina öron i alla fall...
H&M borde ju inte ha några prblem att hitta modeller, men de kanske letar efter ett nytt ansikte?
Fast Lunar riktar sig väl till yngre typ 20 o neråt, H&Ms modeller brukar väl vara äldre än så?
 
Hahaha.. det låter som en scam! Möjligt att det är på riktigt, men man ska nog vara försiktig när det gäller sånt där.
 
H&M gör en mängd olika mindre och större reklamkampanjer.

Till de största kampanjerna anlitas endast toppmodeller och skådespelare - dessa kampanjer görs nästan aldrig i Sverige.

För diverse mindre kampanjer och inslag i exempelvis H&M-club tidningen anlitas svenska modeller via agenturerna Stockholmsgruppen och Mikas

Visst skulle de även kunna göra specialkampanjer med 'okända' människor - men jag tvivlar...

Hon kan ju fråga saker som: vad ska det vara för kampanj? vilken typ av bilder? - hur ska de användas? - vem är fotografen? etc.

Man kan sedan tolka svaret för att se hur seriöst det är.

Blir svaret 'ah du vet busskurer och sånt' - så är det givetvis inte seriöst ;)

edit: rättade till länk.
 
Senast ändrad:
Låter minst sagt väldigt udda, men det är bara att fråga HM. Din vän måste ju fått några kontaktuppgifter, i samband att hon blev kontaktad.

Om de inte känner till denna kontakt så är det kanske i deras intresse att få veta att någon raggar modeller i deras namn.
 
Hej

Själv tycker jag det känns oseriöst också.
Så därför jag ville höra med er här vad ni tycker.

Ska berätta vidare till henne vad ni sagt.
 
måste hålla med om att det inte är så troligt.

Jag som är i "lunaråldern" vet att det finns otroligt många "kåta killar" som gör vad som helst för att få möjlighet att se en tjej i underkläder (förmodligen för att dom aldrig har sett en).

Vi kan nog med gott samvete avfärda den här "modellkampanjen" som en stackars killes desperata försök att få lite bilder till sin egen höstkollektion
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.