Annons

Höft/lårväska för kamera och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Pirog

Medlem
Jag ska ge mig ut och vandra i skog och mark. Jag ska givetvis ha med kameran.
På ryggen kommer jag ha en väska men där ska jag ha andra förnödenheter och jag vill ha kameran mer lättåtkomlig än så.

Det jag vill ha är någon typ av höft- eller lårväska. Typ någon som man sätter i bältet samt kring låret. Den ska som minst rymma systemkameran och eventuellt ett extra objektiv och/eller vattenflaska.
Den ska givetvis inte hämma rörligheten utan jag bör kunna promenera lagom i kuperad terräng utan att den är i vägen.
Jag har hittat ett par varianter på ebay, mer eller mindre intressanta men det är genomgående ganska bristfälliga i sin beskrivning eller i bilderna.
Har någon erfarenhet av vad jag söker och kan peka mig i rätt riktning?
 
Jag ska ge mig ut och vandra i skog och mark. Jag ska givetvis ha med kameran.
På ryggen kommer jag ha en väska men där ska jag ha andra förnödenheter och jag vill ha kameran mer lättåtkomlig än så.

Det jag vill ha är någon typ av höft- eller lårväska. Typ någon som man sätter i bältet samt kring låret. Den ska som minst rymma systemkameran och eventuellt ett extra objektiv och/eller vattenflaska.
Den ska givetvis inte hämma rörligheten utan jag bör kunna promenera lagom i kuperad terräng utan att den är i vägen.
Jag har hittat ett par varianter på ebay, mer eller mindre intressanta men det är genomgående ganska bristfälliga i sin beskrivning eller i bilderna.
Har någon erfarenhet av vad jag söker och kan peka mig i rätt riktning?

Höftväska gör att du belastar kroppen snett, inte supergött om man ska gå längre sträckor.
När jag fjällvandrar och vill ha kameran lättillgänglig så har jag den i en zoomväska som jag fäster i bröstselen på ryggsäcken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.