Rohed
Aktiv medlem
Jag har en fundering, (vet inte om jag postat tråden rätt men då får ni lägga rätt den) det är att jag på fotomässan idag testade Nikon D80 och blev näst intill förälskad. Hur skön som helst att hålla i, stor sökare och en gedigen pjäs för mina händer. Jag fotograferar mycket akvariefisk, produkter och "semesterbilder". Det jag är ute efter just nu är ett bra blixtsystem som är trådlöst. Jag vill inte betala hutlösa summor för detta. Är det värt att byta ner sig att byta en 400d mot en d80 (som har bra blixtsystem) just för blixtsystemet och de övriga fördelarna jag skrev förut? 400d är ju bättre brusmässigt men jag känner inte att jag använder höga isotal så mycket så att detta är avgörande.
Min utrustning idag är;
Canon EOS 400d
Canon EF-S 60/2,8 Macro USM
Canon EF 50/1,8 II
Canon EF 17-55/3,5-5,6 (kitgluggen)
Skulle det kosta mycket att BYTA till ett Nikonsystem? Begagnat då såklart och blixten tillkommer.
Finns ens intresset att byta D80 mot 400d eller bör jag lägga ut annonser och sälja innan jag köper nikon?
Min utrustning idag är;
Canon EOS 400d
Canon EF-S 60/2,8 Macro USM
Canon EF 50/1,8 II
Canon EF 17-55/3,5-5,6 (kitgluggen)
Skulle det kosta mycket att BYTA till ett Nikonsystem? Begagnat då såklart och blixten tillkommer.
Finns ens intresset att byta D80 mot 400d eller bör jag lägga ut annonser och sälja innan jag köper nikon?