Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Härfågel på tomten, Lysekil
- Trådstartare plippen
- Start datum
psykbryt
Aktiv medlem
hej
I ett par dagar har vi haft besök av en härfågel på vår tomt.
det är väl kul!
har inte tagit några kort på den, kanske senare i eftermiddag.
den är inte speciellt skygg i varje fall.
ha en fin dag
Då kan du ju gärna rapportera den så fler får se den. Vet att väldigt många skådare gärna skulle vilja kryssa härfågel.
psykbryt
Aktiv medlem
inte så bra att plåta med normalglugg på kameran, men att det är en härfågel, det kan jag garantera. Inte speciellt mycket att ta fel på
Grymt!!!
Får jag lägga upp den på svalan tillsammans med rapporten? Då kan folk knappast tvivla
Får folk komma? Går det att parkera i området? Kan området ta emot besökare?
psykbryt
Aktiv medlem
det är ok. parkering är lite begränsat. vi bor med egen väg sista 150 meterna. men det är klart att om någon är intresserad så får dom komma hit.
Du kommer nog knappast bli ensam
Många kommer nog vara väldigt tacksamma.
Såhär ser det ut nu på svalan.
http://www.artportalen.se/birds/dagens.asp?landskapskod=7&dag=0&filter=mall&sortering=senaste
plippen
Aktiv medlem
hej
jag är sedan inatt bortrest på jobb, men blev lite nyfiken. Igår kom det ju en del folk, men härfågeln var inte synlig. Vill kolla om någon vet ifall den har blivit sedd idag?
kändes lite trist igår, ca 30 minuter innan första fågelskådaren kom, spankulerade den omkring, nöjd med livet och vädret, sju meter utanför fönstret. Sedan var den försvunnen och vi såg den inte på hela eftermiddagen.
Men jag förstod på skådarna att dom var luttrade.
I varje fall så känns det som ett bra tomtkryss.
angående uppståndelse så minns jag, för kanske 15 år sedan, när några vänner och jag kollade mongolpipare vid hornborgasjön. Där kan man snacka om uppståndelse. På en halvdag kom det säkert 200 personer.......
/daniel
jag är sedan inatt bortrest på jobb, men blev lite nyfiken. Igår kom det ju en del folk, men härfågeln var inte synlig. Vill kolla om någon vet ifall den har blivit sedd idag?
kändes lite trist igår, ca 30 minuter innan första fågelskådaren kom, spankulerade den omkring, nöjd med livet och vädret, sju meter utanför fönstret. Sedan var den försvunnen och vi såg den inte på hela eftermiddagen.
angående uppståndelse så minns jag, för kanske 15 år sedan, när några vänner och jag kollade mongolpipare vid hornborgasjön. Där kan man snacka om uppståndelse. På en halvdag kom det säkert 200 personer.......
/daniel
Alcedo atthis
Medlem
hej
/daniel
Hejsan Daniel!
Tusen tack för ditt och frugans otroligt fina bemötande, ni har varit så otroligt tillmötesgående. För att inte nämna hur snälla och trevliga ni är!
När det gäller pippin så var jag hemma hos er när det ljusnade i morse under ca 1 1/2 timma, och åkte förbi ungefär 45 minuter vid 12 tiden utan att jag såg den. Så mycket talar för att den har dragit vidare.
Ha det så bra och tack än en gång för att vi fick komma och för en trevlig pratstund i går kväll.
Mvh
Ingemar Pettersson
Uddevalla