Annons

Hämnas Google på mig?

Produkter
(logga in för att koppla)
fast vem vet, kanske testar och kör skiten ändå nån dag, när man får tid så att säga :)

Jag har de 4 stora installerat. Alla har sina fördelar.

Chrome är trådsäkert på så sät att varje flik lever i sin egen process. Det gör att inte hela browsern smäller/hänger sig om det värsta skulle hända.

Som en bonus kan man dra loss flikarna som man vill.

Safari är snyggt.

FF har massor med plugins.

IE...har glömt vad som är bra med den mer än att den är bättre nuförtiden.

Jag har de 4 stora installerat. Alla har sina fördelar.

Chrome är trådsäkert på så sät att varje flik lever i sin egen process. Det gör att inte hela browsern smäller/hänger sig om det värsta skulle hända.

Som en bonus kan man dra loss flikarna som man vill.

Safari är snyggt.

FF har massor med plugins.

Detta säger inte så mycket om just säkerheten men som vanligt: "you can see that Firefox and Internet Explorer are the two most popular browsers" http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

"Så många kan inte ha fel" :)

Chrome ligger inte långt efter IE numera i populäritet men fortfarande ganska efter FF.

Detta säger inte så mycket om just säkerheten men som vanligt: "you can see that Firefox and Internet Explorer are the two most popular browsers" http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

"Så många kan inte ha fel" :)

Chrome ligger inte långt efter IE numera i populäritet men fortfarande ganska efter FF.

Enligt den statistiken minskar både FF (lite) och IE (mycket) samtidigt som Chrome formligen rusar fram. Safari/Opera är små.

Enligt den statistiken minskar både FF (lite) och IE (mycket) samtidigt som Chrome formligen rusar fram. Safari/Opera är små.

Ja. Jag tror nästan Chrome till och med hade varit en mer användt än tex IE om IE inte var förinstallerad på alla ny datorer i butikerna.

Få se hur det ser ut om nån månad igen, gissar att IE och FF står sig före alla andra läsare som vanligt i den statistiken.

Gillar själv Chrome, men tydligen så gillar de flesta myndigheter IE då deras sidor är anpassade för IE och inte funkar fullt ut i Chrome :(

Det jag tycker är bäst med Chrome är renheten och de thumbnails man får upp på sina mest besökta sidor, mycket enklare än en massa textlänkar.

En liten kul fakta är att det är en europeisk regering som avråder folket från att använda Internet Explorer. Kommer inte ihåg vilket land, kanske var det Frankrike.

Nackdelen med Chrome är att det är Google. Efter att de ville att man ska länka sitt googlekonto med sitt youtubekonto, så har jag bara lust att bli helt googlefri. Sen om det ens är möjligt idag är en annan sak.

Google Chrome har sökfält, det är bara att göra sökningen där man normalt skrirver URLen :)

Det andra finns också.

Om om du vill söka på något visst ord xxx, markera det och högerklicka på valet "Sök xxx med google", kan inte vara enklare :)

Så är det väl förvisso i alla webläsare nuförtiden?

Nej, man kan söka direkt i adressfältet med vilken sökmotor som helst i alla webläsare utan nåt extra trams installerat.

Avsåg förstås delen

"Om om du vill söka på något visst ord xxx, markera det och högerklicka på valet "Sök xxx med google", kan inte vara enklare :)"

. Det framgick tydligen inte.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto