Annons

Hämnas Google på mig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag beslöt mig för att avinstallera Google Crome (efter en periods testande) då jag saknade en andvändbar funktion som fanns i Internet Explorer.

Efter avinstallationen så kan jag inte längre klicka mig vidare på länkar som kommer i mail.
Exempelvis alla mail från fotosidan med länkar till forum som jag prenumererar på.

När jag klickar på länken så får jag svar från Outlook: "Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören."

Är detta Googles hämnd för att jag inte använder Google Crome?

Någon som kan hjälpa mig?

Gissningsvis associeras inte http-länkar med en webbläsare. Fungerar det att klicka på en webblänk som ligger på skrivbordet?

Per.

En fråga, Google Chrome är den snabbaste och säkraste läsaren. Du kan köra den parallellt med internet explorer. Varför inte lämna kvar den i systemet?

Det var inga problem med att köra dom parallellet.
Men jag försöker att ta bort program som jag inte använder.
Jag använde inte Google Crome därför att jag saknade ett sökfält i huvudet. Men framför allt så saknade jag möjligheten ( som finns i Internet Explorer) att kunna markera en text och automatiskt få den i sökrutan.

Jag har inga problem med hastigheten på Internet Explorer och märkte inte heller någon större skillnad i hastighet mellan dom.

Google Chrome är den snabbaste och säkraste läsaren

Säkraste läsaren? Tveksamt. Fast den har kanske blivit mer säkrare idag än när den kom. Fanns mycket fel på den då.

Experter varnar för nya Google Chrome
http://www.svd.se/naringsliv/it/experter-varnar-for-nya-google-chrome_1700671.svd

Jag personligen skulle aldrig köra den även ens idag. IE och FF kör jag. En läsare till behövs inte för min del så även av bara den anledning skulle jag inte köra Chrome.

Det var inga problem med att köra dom parallellet.
Men jag försöker att ta bort program som jag inte använder.
Jag använde inte Google Crome därför att jag saknade ett sökfält i huvudet. Men framför allt så saknade jag möjligheten ( som finns i Internet Explorer) att kunna markera en text och automatiskt få den i sökrutan.

Jag har inga problem med hastigheten på Internet Explorer och märkte inte heller någon större skillnad i hastighet mellan dom.

Google Chrome har sökfält, det är bara att göra sökningen där man normalt skrirver URLen :)

Det andra finns också.

Om om du vill söka på något visst ord xxx, markera det och högerklicka på valet "Sök xxx med google", kan inte vara enklare :)

Säkraste läsaren? Tveksamt. Fast den har kanske blivit mer säkrare idag än när den kom. Fanns mycket fel på den då.

Experter varnar för nya Google Chrome
http://www.svd.se/naringsliv/it/experter-varnar-for-nya-google-chrome_1700671.svd

Jag personligen skulle aldrig köra den även ens idag. IE och FF kör jag. En läsare till behövs inte för min del så även av bara den anledning skulle jag inte köra Chrome.

Google var den enda browsern som klarade första dagen i hackertävlingen denna veckan.

Jag kör den för att den är så snabb och smidig. FF var bra när den kom men den är inte som förr.

Den där artikeln du länkade till är från 2008!!!

Man använder ju samma fält som url:arna skrivs i för att söka, eller är du ute efter något annat?

Google Chrome har sökfält, det är bara att göra sökningen där man normalt skrirver URLen :)

Det andra finns också.

Om om du vill söka på något visst ord xxx, markera det och högerklicka på valet "Sök xxx med google", kan inte vara enklare :)

Jodå, jag hittade också det sökfältet, men gillad det inte. Dessutom så tyckte jag inte om fliksystemet. Jag föredrar att kunna "backa tillbaka" som IE använder.
Dessutom så kan jag i IE klicka på (Google) sökfält och hitta en lång lista på dom senaste sökningarna.
Den funktionen hittade jag inte hos Crome.

Jodå, jag hittade också det sökfältet, men gillad det inte. Dessutom så tyckte jag inte om fliksystemet. Jag föredrar att kunna "backa tillbaka" som IE använder.
Dessutom så kan jag i IE klicka på (Google) sökfält och hitta en lång lista på dom senaste sökningarna.
Den funktionen hittade jag inte hos Crome.

Google Chrome är jättebra på sökhistorik. Säg att du kommer ihåg att du har sökt på skärm-nånting sista dagarna. Då skriver du sk och den gör autocomplete åt dig. Dessutom kan du klicka på senaste sökningarna för att få upp listan i tidsordning.

Eller så går du till alla söknigar du gjort. Då hamnar du på sidan chrome://history

2008, ja, men jag skrev:

Säkert är den säkrare idag.

Då förstår jag inte varför du länkade till artikeln om inte ens du själv tror den är relevant.

Såga gärna browsern men inte av ovan anledningar.

Det är väl en helt ointressant iakttagelse idag? Snacka om gårdagens nyheter.

Nej varför det? Om den gjorts sig av med alla sina barnsjukdomar idag vet jag inte mer bara för att det blivit idag.

Jag kommer inte köra skiten ändå av flera anledningar. FF kör jag mest bara för att jag programmerar hemsidor och IE när jag surfar. Mest bara för att jag känner mig bekvämare med IE och tycker den har bättre gränssnitt än både FF och Crome.

Senast ändrad:
Då förstår jag inte varför du länkade till artikeln

Fast den har kanske blivit mer säkrare idag än när den kom. Fanns mycket fel på den då.

Bara min erfaranhet av den tiden, då jag senast testade. Säkerheten var inte stor och hade vansiningt många barnsjukdomar. Långt mer än vad man förväntade sig av google. Hur säkerheten är idag vet jag inte men mycket har säkert fixats sig sen 2008.

Bara min erfaranhet av den tiden, då jag senast testade. Säkerheten var inte stor och hade vansiningt många barnsjukdomar. Långt mer än vad man förväntade sig av google. Hur säkerheten är idag vet jag inte men mycket har säkert fixats sig sen 2008.

Den var som sagt den enda som klarade första dagen av hackertävlingen. Nyheten är från denna vecka, svårt hitta färskare info om säkerheten.

http://www.idg.se/2.1085/1.305465/hackare-knackte-alla-utom-google-chrome

Google Chrome är jättebra på sökhistorik. Säg att du kommer ihåg att du har sökt på skärm-nånting sista dagarna. Då skriver du sk och den gör autocomplete åt dig. Dessutom kan du klicka på senaste sökningarna för att få upp listan i tidsordning.

Eller så går du till alla söknigar du gjort. Då hamnar du på sidan chrome://history

Jag byter inte gärna från något som jag är van vid och som fungerar bra om inte det andra programmet är mycket bättre eller mycket billigare.
Typ Tele 2: Dom skryter om att dom är billigast. Sist som jag jämförde så var dom c:a 10/mån billigare. Jag byter inte operatör för så små pengar. Men jag bytte operatör för ett par år sedan, men inte p g a, pengar.

Jag är inte motståndare till att byta program/operatör. Jag har på rekommendation testat Crome i flera månader, men det visade sig att jag valde IE som oftast. Skall jag byta ut IE så skall det vara till ett program som ger mig än vad IE gör. Har använt IE i mer än 10 år och aldrig upplevt några större problem. Skall jag byta till Crome så får dom bli märkbart bättre än IE.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto