ANNONS
Annons

Hägningshjälp efterlyses

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag skulle vara jätteglad för hjälp till första helgen i februari. Tre rum på Alsters Herrgård ska fyllas och det handlar inte om att spika i väggar utan att arbeta med persiennsnören från taket och planera mellanrummen rätt. Hägningen ska vara klar när det öppnar på lördagen kl.12.00.

Jag evigt tacksam om någon vill hjälpa till och bjuder gärna på nåt gott dricka eller liknande som tack för hjälpen isf. Sen kan ni alltid be om min hjälp om ni ska hänga själva, flytta eller så i framtiden också då..

Ju fler ju bättre.
Någon?

lottawe skrev:
Jag skulle vara jätteglad för hjälp till första helgen i februari. Tre rum på Alsters Herrgård ska fyllas och det handlar inte om att spika i väggar utan att arbeta med persiennsnören från taket och planera mellanrummen rätt. Hägningen ska vara klar när det öppnar på lördagen kl.12.00.

Jag evigt tacksam om någon vill hjälpa till och bjuder gärna på nåt gott dricka eller liknande som tack för hjälpen isf. Sen kan ni alltid be om min hjälp om ni ska hänga själva, flytta eller så i framtiden också då..

Ju fler ju bättre.
Någon?

Inte för att jag riktigt förstår vad detta innebär men jag hjälper gärna till ändå! =)
Jag har inget för mig ändå!
Mvh//Paula

Åh vad snällt:)

Det är en utställning om 32 bilder som ska hängas. Sanningen är att jag inte har full koll på vilken bild som ska ha vilken plats riktigt heller, men kombinationerna har jag på ett ungefär. Min erfarenhet är dock att det oftast lönar sig att avvakta definitiva ritningar tills man står där och bara för den planeringen är andras hjälp värd massvis.

Allt är monterat klart redan när det är dags, men lite pill med att fästa snörena och placeringarna lär det bli.

Tyvärr spräckte skatteverket min planerade budget för utställningen (de vill ha massa pengar i mars..) så det blir mest kopior i vanliga Ribbaramar från IKEA. De är lätta att fästa i iaf.

Nu är jag rätt säker på datumet för hägningen också.
Fredag 3/2 blir det nog. Öppning är 4/2 kl.12.00.

Jag bjuder gärna hjälpande på öl/vin, kaffe eller något någonstans i stan efteråt om det lockar.

Klart jag hjälper till om jag är ledig den dagen. Du vet...som vanligt har jag inte nån bra planering.
Påminn mig närmare så ska jag svara!

Kram

Toppen! Vad glad jag blir, bara för erbjudanden och ännu gladare om tiden för er funkar:)

Jag åker från Grums ca 10.00 fredagen 3/2 och berknar hela dagen. Ramar tar plats, men kan försöka fixa skjuts om någon behöver till Alster iaf.

Börjar bli nervös för att krasha alla glas på vägen eller nåt, men men.. Det hör väl till?

Lina, jag har jobb nära kaffelukten i stan några dagar till veckan och slår en pling nån dag.

Perfekt! På tisdag ska jag vara i inre hamn efter lunch, så jag startar gärna dagen med lunch innan jag knallar dit..

Hörs.
Kram
Och hoppas du får en bra praktik!

Har kollat med tider och så på fredagen nu...vid tre kommer jag tidigast lös. Måste kanske åka till säffle vid fyratiden och isf blir det tajt, men jag hoppas att komma lös:)

Kram

Äh, ta det lugnt och satsa på Säffle. Hägningen löser sig ändå. Min snälla mamma ville träna hägning och hade komp att ta ut så hon assisterar hela dagen också. Jag hoppas du kan kika ut när utställningen öppnar i stället.

Jag har dina tavlor från Ölandsutställningen här hemma nu. Hela och fina:) Ska in och hämta glas och sånt i Karlstad i slutet av veckan nu. Kan ta med dem då eller så får vi höras om annat sätt.

Åh, va bra! Var det nån köparadress med? Kan hämta dem när jag har vägarna förbi nån gång så slipper du konka dem på bussen.

Jag kånkar inget på buss då:) (Glasen jag ska hämta är 70x100cm så bilburen är jag alltså den dagen.) Ska efterlysa köparadress igen.

Men du är välkommen ändå annars..

Hej Lotta!
Jag är lessen, men jag kan tyvärr inte komma på fredag. Jag har fått jobb och slutar ganska sent.
Hoppas att allt går bra och att det kommer massa folk till din utställning. Hade gärna varit där... men men... plikten kallar!

//Paula

Jag kommer nog inte till 10:30 men inte så långt efter. Ska jag ha med någo, typ verktyg eller något, eller har du allt?

Asch, trist med plikter men nog så viktigt ju. Får du tid är ju utställningen öppen första helgen i mars också Paula.

Calle, himlans snällt att du kan. De har allt för hägning där så det behövs nog inget mer. Jag hoppas jag hinner fram till 10.30 men kanske är det rimligare av mig att säga 11.00 egentligen? Jag börjar packa bilen i Grums kl. 9.30 nämligen och det kan ta ett tag. (Hade tänkt det i kväll men bilstölderna i området sker för ofta. Törs inte riskera hela utställningen med att packa i kväll alltså.)

Du dricker kaffe va? Jag tar med stora termosen och muggar och tilltugg så vi har, men vill du hellre ha te eller annat än kaffe får du hojta. (Kafeét där är stängt under hägningen.)

Du behöver inte stressa för att du hinna dit före mej, är nog inte där före 11.

Om man inte riktigt har läst tråden från början, utan bara dit sista stycke,kunde man tro att det här har med något äldre folknöje att göra.

Vi ses i morgon.

Calle skrev:
........kunde man tro att det här har med något äldre folknöje att göra.

Vi ses i morgon.
Haha, ja nu ser jag ju att även rubriken skulle kunna uppfattas som rätt makaber den med.. Tur det är ett fotoforum och att nöjena är annorlunda:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar