Annons

Häftig och Begeistrad

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
"Häftig och Begeistrad"

Buena Vista Social Club på Norska!
Roligt filmad och jätteintressant! Mer än sevärd!

Norsk manskör som bara sjunger och sjunger :)

Har ni sett Buenavista social club så förstår ni vad jag menar :)

Jag kan inte mer än hålla med Heléna. Det är en fantastiskt varm film som gick upp för ett halvår sedan. Jag kan tänka mig att den har sommarrepriserats på de smala biograferna... Passa på!

När vi ändå pratar film så kan jag meddela att Mulholland Drive (Lynch) äntligen gått upp i Sverige (ett år efter premiären). Det är kanske inget nyskapande mästerverk men som alltid är det snyggt foto och Lynch är i högform. Det vill säga att lynchianerna trivs och resten av publiken är förvirrad.

Fantastisk dokumentärfilm!!! Såg den på umeå filmfestival förra året.
En dokumentärfilm som jag gjort är med i år (den smala vägen). Alla som är i närheten av umeå den 14:e september rekomenderas att besöka sveriges bästa filmfestival:) Jonas

Mulholland Drive rockar!

Såg Häftig och Begeistrad i videobutiken på toplistan igår...
Såg den I lilla Falmouth, England som ganska ofta visar lite udda filmer för det finns så många konstnärer där nere :)

Häftig och begeistrad är mycket bättre än dokumentären om buena vista social club. Enda kritiken jag har emot den är att det är lite väl långa scener med arrangerad körsång. Men en dokumentärfilm med gamla människor kan sällan bli dårlig...
Jag återkommer med datum när min dokumentär sänds på svt, troligen i höst nån gång. Då kan du få kritisera den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar