Annons

Gummit på D200 har sväldt

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: En sak för forumet????

exp skrev:
Jag hade tänkt att åka förbi Nikon Servicen och kolla läget, men jag undrade bara hur långtid det hade tagit. Jag har läst någonstans att dom fixade ett liknande problem direkt på plats och väldigt snabbt. Vilket skulle passa mig bra.
Kann du möjligen tänka; etter några minuter; att en fråga till Nikon borde gett ett svar bättre enn 1000 medlemmer på fotosidan .se kann ge dig??
 
Makten skrev:
Var det så från början? Det kan ju vara så att fett från huden sätter sig på gummit och bildar nån slags kludd som får gummit att bli klibbigt. Har du provat att torka av det med sprit eller liknande? Akta dig för att använda nåt för starkt bara, typ thinner eller bensin. Det förvärrar nog bara ännu mer.

Det var "är" så från början, det är möjligt att mina händer svettas med det här matrialet för det verkar bara vara jag som tycker det :)

/kent.
 
Om jag minns rätt så tog bytet 30 minuter inklusive byte av LCD glaset som var spräckt. Lasse kameraservice är fantastiska. Ring bara först o kolla om dom har tid för en panikreparation

Gummit har alltid varit lite "kladdigt" Känns lite otrevligt i början men högst uppskattat efter ett tag eftersom man utan problem kan hålla en D2 med 70-200 med bara fingerspetsarna i handgreppet. Kameran lär inte glida av greppet.

Jag gillar det skarpt.

Mankan
 
Mankan G skrev:
Om jag minns rätt så tog bytet 30 minuter inklusive byte av LCD glaset som var spräckt. Lasse kameraservice är fantastiska. Ring bara först o kolla om dom har tid för en panikreparation

Gummit har alltid varit lite "kladdigt" Känns lite otrevligt i början men högst uppskattat efter ett tag eftersom man utan problem kan hålla en D2 med 70-200 med bara fingerspetsarna i handgreppet. Kameran lär inte glida av greppet.

Jag gillar det skarpt.

Mankan

Tack så mycket för svaret, det är ingen äntligen ett seriöst sådant och inte något nedlåtande om att jag inte ska fråga på fotosidan.

Tack så mycket Magnus!
 
Re: Re: Re: Re: Re: En sak för forumet????

fujicanon skrev:
Kann du möjligen tänka; etter några minuter; att en fråga till Nikon borde gett ett svar bättre enn 1000 medlemmer på fotosidan .se kann ge dig??

Jag tycker svaret jag fick har på fotosidan var utmärkt.

Fast ja jag förstår inte varför du ska vara så bitter och svara med sådana nedlåtande svar, är det för att jag är ung och du gammal eller hade du bara tråkigt och kände för att skriva lite dissiga kommentaer.

Jag trodde fotosidan forum finns för att man ska kunna ställa frågor utan att få nedlåtande svar.

Om du känner att jag borde frågat Nikon direkt så får du väl tycka så, men du behöver ju inte skriva det här.

Och jag tror ärligt talat att det är större chans att få svar på sin fråga klockan 23:27 här på fotosidan än att ringa eller maila Nikon.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.