Annons

Guldmedlemmar: Säljer ni något via portfolion?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonaseriksson

Aktiv medlem
Funderar lite på att bli guldmedlem. Skulle vara kul att få sälja lite bilder via portfolion.

Undrar hur det går för er som redan är gulmedlemmar, säljer ni något?

fotohälsningar Jonas

Senast ändrad:
Inte så någon gått in och kollat där för att köpa. Men jag har använt sidan för reklam när jag pratar med folk om andra bilder.

Som en hemsida som man kan skicka med. Har ju ingen egen än.

Känns bra faktiskt att ha den och lite oblygt skicka med den när man skriver under med sitt namn i e-mailet ;-)

Samma här. Säljer inte något direkt. Men jag har haft många kunder som kollat in vad jag är för en fotograf genom sidan.
Det enda fall jag haft var ett webbfirma som ville ha en bild till sin hemsida, men de trodde att de skulle få bilder nästan gratis. de verkade ha noll-koll.

Jag har adressen på mina visitkort som jag delar ut flitigt. Ett exempel på hur sidan var till nytta var när jag skulle plåta åt en av SJ:s tidningar. Då kunde redaktören kolla på mina bilder innan jag fick uppdraget.

Arkivförsäljning är faktiskt en väldigt liten marknad. Kunder som köper mycket arkivbilder går nästan alltid till bra bildbyråer som har en bildredaktör som letar - det är mest effektivt.

Har haft 5600 besök, vet inte om det är mycket eller lite,.

2747 besök på min sida. Jag har inte sålt något men jag sprider väl inte min adress till köparfolk heller för den delen!

Hmmm, 1500 tittar. Och jag har bara en bild i den.

Nu får jag dåligt samvete, borde nog ta itu med den portfolion. Har inte ägnat en tanke åt den sedan den dag jag blev medlem.

All kundkontakt för mig sker via egen webbsida.

Men jag skall lägga in lite bilder och fixa min portfolio.
Tänker dock inte använda den för att sälja bilder eller kontakta kunder.

ja!

Första "guldåret" fick jag sälja för några tusenlappar.Det var oerhört bekvämt att hänvisa till hemsidan för att påvisa bildexempel!! Dessvärre ingen försäljning senaste året.

Portfolion är väl inte designad för att vara en säljsida direkt. Den fungerar utmärkt som visningssida däremot.
Vill man marknadsföra sig som seriös med syfte att sälja så är nog en egen hemsida med unik design att rekommendera.

Tanken är att Portfolion skall vara för potentiella bildköpare och då vill man inte att de skall läsa i ens gästbok, utan bara beundra de otroligt vackra bilderna och få ett enormt köpbegär.
Citat från Elmfeldt i en diskussion om att ha en gästbok i portfolion.

8690 besökare... Och räknaren fungerar tyvärr inte alltid. Har haft ett antal kunder över telefon som varit inne på portfolion medan jag varit inloggad själv - utan att räknaren reagerat!!!

Portfolion ger väl inga direkta kunder, varken den eller min egen hemsida. Hemsidor tycker jag genererar lite kunder men det är kul att hänvisa till när man ska presentera sig.

Terje

Som marknasförare och visningssida är den hur bra som helst. Har genom den fått flertalet inbjudningar till att ingå i internationella siters gallerier både för alternativ fotografi och konst. Men sålt nåt - näää inte än.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar