Surgeon
Aktiv medlem
Är man intresserad av att köpa en bild är det ju bara att kontakta fotografen här på forosidan. Då kan man komma överens om storlek på utskrift och pris. Jag tror att många fotografer värderar sina bilder väldigt olika och vill ha en egen prissättning. Dessutom slipper man dela pengarna med Fotosidan.
Jag håller dock med om Galleri FS håller hög klass på bilderna. Jag var skeptisk i början men nu sitter jag gärna och tittar på bilderna där.
kan nog stämma, men många människor vill ha det enkelt och om FS teamar upp med ett bra lab typ Crimson så kan man med högupplösta bilder se redan på skärmen vilken kvalitet man får på utskriften.
Sen är det viktigt att bilderna som laddas upp för eventuell försäljning även bör kunna betraktas i hög upplösning då default (max 1024x1024) kan dölja brister i skärpa med mera, men då skapas ett annat problem att bilden kan laddas ner utan kostnad och printas på egen skrivare.
Hur löser man det?
1 med en fet ful logga som förstör bildupplevelsen,,,,,,,,,,,,nja
2 fotografens namn på bilden.........nope,,,,,,,,fult och kan lätt klonas bort
2 med någon typ av flashlösning (kan ingenting om detta) som visar bilden så bra den kan,,,,kanske
3 övriga förslag