ANNONS
Annons

Gratis lagringsplats för tunga bilder på nätet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Förresten, tack för inbjudan, Fredrik :) Jag fick 50 st själv att dela ut och kan inte bli av med dom. Jag har skickat ut kanske runt 15, men det fylls upp till 50 igen efter en stund.

Ingen av de som jag gett inbjudan till har själva fått nåt att dela ut.

Det här verkar vara en grym lösning.

Mjukvaran gör alltså Ditt Gmailkonto till en lagringsplats på 2 GB (minus använt utrymme) som Du kommer åt via utforskaren. På så sätt har Du ett hyfsat lagringsutrymme på nätet :)

OBS! Jag har inte testat den.

Och så snart Gmail kommer på att för många använder den så ser de troligen till att det slutar funka gissar jag.

Jo - G - mail verkar intressant också...fast det är ju beta... avvaktar nog lite med det...

Whoops! Tack Rickard! Yousendit verkar också jättebra... *skratt* får ta och kopiera ner alla finfina tips till hårddisken imorgon, så jag inte missar något om tråden försvinner - tack allihop -
ovärderlig information - verkligen ... så om någon händelsevis läser min kommentar - kan jag gengälda eventuella webbare som har ont om hemsidesutrymme... använd http://www.graffiti.net
ganska gott om utrymme och reklamfritt! snabbt att lägga upp - file transfer förståss - och så måste man gå in och ändra någon liten detalj en gång i månaden, annars plockas sidan bort... men jag har haft flera stycken graffitisidor i flera år nu - funkar jättebra - kan ladda upp flash och shockwave... servern brukar ligga nere en kort stund på måndagsförmiddagarna ibland... det är allt

www.mypix.se får man 500mb gratis sen tror jag man får 10st kort gratis framkallade är dock inte 100 på gratis korten men 500mb utrymme att lägga upp och spara bilderna på får man iaf...

(en fråga utaför detta finns det någon del där man kan fråga om kameror vilken som rekomenderas för vissa ändamål? hittade ingen sådan men jag är inte så duktig på att leta)

edit: mypix uppdaterades för tillfället såg jag nu och skulle vara uppe 10.30 igen...

Håkan Isaksson

Ska kolla mypix sen också... verkar intressant... Hm... jag är inte världsmästare på att leta heller precis, men jag har inte sett till nån sån tråd - starta en vetja! Är själv lite intresserad tror jag... om diskussionen håller sig på rimlig nivå... blir lätt lite ständig mersmak vad det gäller det här och kvalitet och prisnivåer som ligger skyhögt över vad jag behöver eller klarar ekonomiskt...

Den som är kund hos Bredbandsbolaget får nu 500MB lagringsutrymme på nätet gratis fram till sista maj. Därefter kostar det 49:-/månad. Fast då kan man ju lika gärna uppgradera till 10 GB (!) för 69:-/mån. Jag kommer att hårdtesta :)

Mer info här

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar