aclaess
Ny medlem
För er som köpt ett Canon 70-300 IS USM kan denna informationen vara intressant!
Följande finns att läsa på Canon's support-sida:
"Tack för att du använder våra produkter.
Vi har nyligen informerat dig om ett fel som innebär att vissa bilder som har tagits med objektivet EF 70-300 f/4-5.6 IS USM visas med för låg upplösning. Det här felet kan uppträda i kanten av bilden vid inställning på 300 mm när kameran hålls vertikalt.
Vi vill be våra kunder om ursäkt för de problem som uppstått till följd av detta och tackar för förståelse och gott samarbete. Vi har nu upptäckt problemet och utvecklat åtgärder.
Påverkade produkter:
Felet påverkar alla EF 70-300 f/4-5.6 IS USM-objektiv med "0" eller "1" som tredje siffra i det 8-siffriga serienumret. Produkter som har en högre siffra än "2" som tredje siffra i serienumret påverkas inte.
Serienummer visas inom den blå streckade ramen i bilden: XX0XXXXX eller XX1XXXXX.
Kundsupport:
Från den 18 juli börjar vi med inspektioner och utför sedan kostnadsfria reparationer åt de kunder som drabbats av det här felet.
Om det är något mer du undrar över kan du kontakta vår supportavdelning. Klicka här för att hitta telefonnumret."
Följande finns att läsa på Canon's support-sida:
"Tack för att du använder våra produkter.
Vi har nyligen informerat dig om ett fel som innebär att vissa bilder som har tagits med objektivet EF 70-300 f/4-5.6 IS USM visas med för låg upplösning. Det här felet kan uppträda i kanten av bilden vid inställning på 300 mm när kameran hålls vertikalt.
Vi vill be våra kunder om ursäkt för de problem som uppstått till följd av detta och tackar för förståelse och gott samarbete. Vi har nu upptäckt problemet och utvecklat åtgärder.
Påverkade produkter:
Felet påverkar alla EF 70-300 f/4-5.6 IS USM-objektiv med "0" eller "1" som tredje siffra i det 8-siffriga serienumret. Produkter som har en högre siffra än "2" som tredje siffra i serienumret påverkas inte.
Serienummer visas inom den blå streckade ramen i bilden: XX0XXXXX eller XX1XXXXX.
Kundsupport:
Från den 18 juli börjar vi med inspektioner och utför sedan kostnadsfria reparationer åt de kunder som drabbats av det här felet.
Om det är något mer du undrar över kan du kontakta vår supportavdelning. Klicka här för att hitta telefonnumret."