Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Graderat ND filter, var i hela friden köper man det?

Produkter
(logga in för att koppla)
fick en fråga per email, lägger in både fråga och svar här ifall fler är intresserade // rob


"Du rekommenderade hitech ND-grad filter i en tråd på fotosidan. Använder du dem själv? hur är pris/kvalité?"


jodå jag använder dom själv . . eller snarare använde . . har faktiskt inte blivit av sedan jag blev digital.

Minns inte priserna men listan finns nog på hemsidan att ladda ner, har för mej att jag upplevde hållarna och adapterringarna som dyra men filtren billiga.

Har inte använt/testat några andra fabrikat.

Använde dom till både Hasselbladarn och småbild, bl.a canon L-optik, kan inte påstå att det skulle ha blivit dåligt resultat.

Men dom är ju i nåt plastmaterial och då blir det ju "engångsfilter" om man inte sköter om dom. Men det är väl ingen skillnad mot andra fabrikat.

Jag har klarat mej utan att repa mina och dom är använda några år.
 
Trådskaparen bugar för den nya informationen :)

Och är lite förvånad över hur gamla trådar liksom majbrasor plötsligt blossar upp igen

// Lazze (ziden)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.