Annons

Gräsligt med reklambanners

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har löst reklamproblemet på ett synnerligen enkelt sätt. Jag drar ihop browsern så grundlayouten syns, reklamen hamnar då utanför och jag slipper se den. Förrutom den annons som ligger överst i grundlayoutens högerspalt, men en annons kan jag leva med.

Jag förstår att reklam är viktigt för inkomsterna, men vad jag inte förstår är att så många banners måste ladda material från andra källor (vet inte om det är så just här på fotosidan, men det är väldigt vanligt på andra siter). Resultatet blir att man får vänta på att sidan ska renderas, trots att allt viktigt är laddat, för att browsern inväntar data från sega servrar.

FYI: Alla annonser ligger på vår server iallafall.

Strålande David! Misstänkte att ni hade tänkt så långt, det var därför jag la in min reservation inom parentes :)

Men som sagt, reklamen stör faktiskt inte mig, den är enkel att dölja, och det har då hänt att jag har klickat på den.

David, en fråga: Påverkar adblockers statistiken? Lite mer rakt kan man väl uttrycka den frågan som: Påverkar/motverkar adblockers fotosidan.se's inkomst?

Tycker det är okey med annonser på en site som jag gillar. Det betyder ju att den är gratis alt. behöver betala mindre för att använda den. Men måste annonserna blinka eller rör på sig hela tiden? Tycker det har blivit fler av dem på sista tiden, eller?

David, en fråga: Påverkar adblockers statistiken? Lite mer rakt kan man väl uttrycka den frågan som: Påverkar/motverkar adblockers fotosidan.se's inkomst?

Vet faktiskt inte, men man skulle ju kunna kolla diffen mellan Google Analytics och Annonsmotorn, och de är i princip lika.

AdMuncher (och säkert andra blockers) tar bort Google Analytics-kod, just a heads up :)

Tycker inte det stör nämnvärt, den överst scrollar man ju snabbt förbi. Och man vänjer sig snart på webben att ignorera annonser. Men jag har tom haft nytta av annonserna, har köpt grejer med ordentlig tillfällig rabatt hos Rajala tillfälle som jag garanterat missat om jag inte sett annonsen på FS. Så jag har tjänat några tusenlappar på att besöka FS.

Man får ju förstå att en svenskspråkig sida har en bråkdel av besökspotential jämfört med en engelskspråkig.

Bäst vad det är så dyker det upp en annons som man faktiskt är intresserad av. Bara för att jag prenumererar på FOTO så slipper jag inte annonserna. Annonser är okej, men när de börjar blinka o störa medan man försöker läsa sitens innehåll eller betrakta bilder blir det lätt för mycket.

Sedan jag övergick till att läsa morgontidningen på nätet så är det faktiskt annonserna jag saknar mest, inte ids jag surfa in på Mediamarkts sida varje dag för att upptäcka att de just igår sålde ut Eizo ColorEdge 24" för 5998 kronor...

Hur får ni som aldrig läser annonser tips om aktuella kampanjer t ex?

Bäst vad det är så dyker det upp en annons som man faktiskt är intresserad av. Bara för att jag prenumererar på FOTO så slipper jag inte annonserna. Annonser är okej, men när de börjar blinka o störa medan man försöker läsa sitens innehåll eller betrakta bilder blir det lätt för mycket.
Det är då man blockerar annonsen i fråga :)
Sedan jag övergick till att läsa morgontidningen på nätet så är det faktiskt annonserna jag saknar mest, inte ids jag surfa in på Mediamarkts sida varje dag för att upptäcka att de just igår sålde ut Eizo ColorEdge 24" för 5998 kronor...

Hur får ni som aldrig läser annonser tips om aktuella kampanjer t ex?

Jag impulsköper aldrig saker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar