Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

GoPro Hero 2 *länk*

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du provat att köra utan linsen monterad? Får alla filmer lila färgstick?

Edit: Kopierat från en kommentar på youtube:
Ok so they emailed me back:
"We have recently discovered some 'bugs' in the camera's firmware that can cause the issue you are experiencing. We have corrected this problem through a newer firmware that has been released. Please be sure to update your camera to the latest version by following the instructions in the below link:"
gopro[dot]com/support/hd-hero2*-firmware-update/
yeah i updated my camera and i haven't had the problem since.
 
Ska prova detta genast
Men jag är lite skeptisk, för om man kollar noga på mitt filmklipp så ser man små ytor av rätt kontrast och färg. Känns mer som att något glas eller lins kan ha spruckit inuti kameran?
 
Ska prova detta genast
Men jag är lite skeptisk, för om man kollar noga på mitt filmklipp så ser man små ytor av rätt kontrast och färg. Känns mer som att något glas eller lins kan ha spruckit inuti kameran?

Prova du först på att uppdatera. Känns högst otroligt att något glas skulle spricka på just den kameran.
 
Fungerar inte.

8) Open CineForm Studio software application.
9) If an update is available, a dialog box will appear — click “Update”.


2 av stegen som man ska följa för att uppdatera kamerans firmware. Men ingen skylt dyker upp, och det finns ingen knapp i programmet för att leta efter uppdateringar
 
Har du kameran inkopplad? Annars finns det ett annat program man fick med som heter Cineform Status i tools mappen. Tryck på about och där står din nuvarande version samt en knapp för att kolla efter nya.
 
Såg nu att det antagligen bara uppdaterar själva cineform och inte kamerans firmware. Sitter inte hemma just nu och har inte kameran med mig så kan inte testa själv.

Men ialla fall så när jag installerade (PC) cineform fick jag med ett autostartade program som heter Status viewer, det ligger i GoPro mappen fast under tools som per default lägger sig bredvid Cineform Studio mappen inuti din GoPro mapp.
 
Såg nu att det antagligen bara uppdaterar själva cineform och inte kamerans firmware. Sitter inte hemma just nu och har inte kameran med mig så kan inte testa själv.

Men ialla fall så när jag installerade (PC) cineform fick jag med ett autostartade program som heter Status viewer, det ligger i GoPro mappen fast under tools som per default lägger sig bredvid Cineform Studio mappen inuti din GoPro mapp.

Found it! Verkar som jag har den senaste :/
Åker ner och byter kamerajävel imorgon istället :) Men tack för hjälpen!
 
Jo men om det enbart uppdaterar programmet cineform så behöver ju inte kameran vara kass.

Har du testat att koppla i kameran och testa både i On och Off läget om FW uppdateringen startas? Jobbigt och byta kamera för att sedan åka hem och få samma problem igen.
 
Jo men om det enbart uppdaterar programmet cineform så behöver ju inte kameran vara kass.

Har du testat att koppla i kameran och testa både i On och Off läget om FW uppdateringen startas? Jobbigt och byta kamera för att sedan åka hem och få samma problem igen.

On Off läget? Du menar om kameran varit avstängd? yepp har prövat det med

Såhär ser det ut
http://tinypic.com/r/hrir1z/5

har även prövat med en annan dator, men det verkar onekligen som om jag har den senaste FW
 
Den bilden visar enbart att programmet Cineform är uppdaterat som jag misstänkte (laddade precis ner uppdateringen och installerande den). Det visar tyvärr inte om kamerans firmware är uppdaterat, så visst finns det ännu hopp för din kamera.

Här har du en länk till hur det ska gå till.
http://gopro.com/wp-content/uploads/2011/11/HDHERO2_FirmwareUpdate_Instructions.pdf

NOTE: GoPro CineForm Studio updates firmware for HD HERO2 cameras ONLY. This software will NOT update firmware for HD HERO Original or HD HERO 960 cameras.

For Mac Leopard 10.5 users, a separate firmware update utility is included in the software bundle (once downloaded, immediately open ‘readme.txt’ file for firmware update instructions).
 
Den bilden visar enbart att programmet Cineform är uppdaterat som jag misstänkte (laddade precis ner uppdateringen och installerande den). Det visar tyvärr inte om kamerans firmware är uppdaterat, så visst finns det ännu hopp för din kamera.

Här har du en länk till hur det ska gå till.
http://gopro.com/wp-content/uploads/2011/11/HDHERO2_FirmwareUpdate_Instructions.pdf

Det var så jag gjorde först, hittade samma teknik på deras hemsida. Men kommer inte upp någon skylt i Cineform Studio

Förstår inte riktigt vad som kan va fel bara, kameran ska ju tåla hur mkt som helst
http://tinypic.com/r/10qc8js/5
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.