Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Goodwood Revival racing

Produkter
(logga in för att koppla)

eon

Aktiv medlem
Är det någon här som har varit på Goodwood Revival?
Jag ska dit nu i september och är lite osäker på vilka brännvider som passar för banan.
Jag vet inte hur nära man kommer.

Så har du varit där, vad behövdes?

/Erik

Ja, nu är det passerat.
Ett av de mest fantasktiska evenemang jag varit på.

Jag tog med D2H, 24-85 samt 180. Och det passade förträffligt.

/Erik

Har inte varit i Goodwood Revival men dock två gånger i Festival of Speed. Båda evenemang är fina men har hört att Revival är till och med bättre. Du glömde väl inte stiliga kläder?

Kameran jag hade med var (filmtid) EOS3, lenser 28-135 IS och 100-300. Dom räckte fint! Vidvinkel är bra att ha i depå, det ska vara mcyket folk där.

Kul att se bilder, men detta är inte samma evenemang. Länken visar Goodwood Festival of Speed där man kan strosa runt bland bilarna och sedan se dem köras i uppvisningssyfte längs en liten backesträcka.

Goodwood Revival är en återblick till efterkrigs men senast 1965 då det kördes banracing på Goodwood. Banan är restaurerad och är lika som då med ett andra värdskrigs flygfält i mitten. Alla bilarna som kör är gammla från eran och de tävlar hårt på riktigt. Sedan är en stor del av publiken samt alla tävlingsfunktionärer utklädda i 50-talsstil.

/Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar