Annons

Gnisslande ljud från AF på DA*16-50mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin-B

Aktiv medlem
Mitt DA* 16-50mm har på senare tid börjat gnissla lite när AF arbetar, precis som om den skulle behöva oljas lite! Min fråga är då förstås, vad gör jag åt detta? Objektivet är köpt i USA så jag är osäker på hur garantin gäller i Sverige?

Tack!

På objektiv ska det vara världsgaranti vad jag förstår. Men sen är det en del som hävdar att det inte gäller "grey imported" objektiv. Det vill säga de som är importerade till USA för att sedan säljas snorbilligt som export.

Ring Pentax. Kolla papperen du har. Pentax verkar vara givmilda vad det gäller garantier.

Pentax har världsgaranti som man får ansöka om och säljaren borde ha informerat dig om detta. Om du inte har detta garantikort så får du kontakta Pentax US om detta, för det är de som utfärdar det för produkter köpta i USA.

"New PENTAX products do not automatically come with an international warranty that covers all PENTAX products around the world. However, it is possible to obtain an International Warranty Card through PENTAX Imaging Company, Inc. after you have purchased a PENTAX product. If you bought your PENTAX product in the United States and are traveling to a foreign country for an extended period of time, we can send you an International Warranty Card to cover your product while you are abroad. We will also send you a list of authorized service centers around the world.

To obtain an International Warranty Card, please send the below listed items to Pentax Imaging Company, 600 12th Street, Suite 300, Golden, CO 80401:
A copy of your dated proof of purchase, with the name and address of the U.S. dealer.
The serial number on your PENTAX product (if it has one).
If you bought your PENTAX product in another country, and you are coming to the United States, we can send you an International Warranty Card to cover your product while you are within the United States. You will need to send us the following items:
A copy of your dated proof of purchase.
The serial number on your PENTAX product (if it has one).
We will fill out an International Warranty Card and mail it to you. The time period and product coverage provided by the International Warranty Card is the same as the standard PENTAX Limited Warranty (as specified above)."

Tack för svaren! Om det nu inte löser sig med garantin, vad tror ni det kostar att åtgärda felet? Verkar ju bara vara en simpel smörjning som behövs. Förresten, det är zieger man skall vända sig till va?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar