Annons

Gluggar och annat under Recensioner

Produkter
(logga in för att koppla)

AnWi

Aktiv medlem
Borde det inte gå att summera recensioner och ägarantal på gluggar som finns upplagda flera gånger? Kanske man också skulle göra det lite "svårare" att lägga in en glugg som redan finns med nytt namn.

Skulle just lägga till Sigma EX 18-50/2,8 DC i min kameraväska när jag såg att det även fanns en Sigma 18-50 F2.8 EX DC, alltså samma glugg.

Har sett samma saker tidigare. Jag förstår att det blir en del jobb. Å andra sidan blir det värre ju längre man väntar.

Nu stämmer ju inte betyg och antal ägare. Ägare går ju lätt att summera.

Bara en tanke...
/AnWi

Mbetyg och ägare hör inte ihop; det är många fler som har något i sin kameraväska än som recenserat det

Men visst har vi har massor av duplikat, det är något vi måste ta itu med.

Sedan gäller det att få folk att **söka** och **kolla noga** innan man lägger upp något nytt - och hur går man då tillväga på bästa sätt?

Förmodligen något förfarande där man går i steg, väljer först märke, sedan brännvidd - då får man en lista att kolla bland. Skall man gå vidare med de övriga beteckningarna blir det lätt för komplext, man får nog ändå lita till att folk läser innantill och verkligen kollar att det inte inte finns en redan med rätt AF, DX och allt vad det heter.

Dito med Contax SLR-objektiv. Heter de Contax 35/2.8 eller Carl Zeiss Distagon 35/2.8? Eller kanske Contax Carl Zeiss Distagon 35mm f/2.8? Hur ljusstyrkan anges varierar också.

clindh skrev:
Mbetyg och ägare hör inte ihop; det är många fler som har något i sin kameraväska än som recenserat det

Men visst har vi har massor av duplikat, det är något vi måste ta itu med.

Sedan gäller det att få folk att **söka** och **kolla noga** innan man lägger upp något nytt - och hur går man då tillväga på bästa sätt?

Förmodligen något förfarande där man går i steg, väljer först märke, sedan brännvidd - då får man en lista att kolla bland. Skall man gå vidare med de övriga beteckningarna blir det lätt för komplext, man får nog ändå lita till att folk läser innantill och verkligen kollar att det inte inte finns en redan med rätt AF, DX och allt vad det heter.

Jag kanske var lite otydlig.
Om vissa har betygsatt den ena gluggen och andra har betygsatt den "andra" med olika betyg så är det ju egentligen totalen som skall vägas samman. Det är ju samma glugg. Det vore också så mycket trevligare att se alla recensioner på ett ställe.

Hur mycket jobb vore det egentligen att göra drop-down all-the-way? De flesta "prylar" är kända och upptagna här innan lansering. Det skulle bli ett entydigt sätt att referera till.

Se det som ett önskemål om förbättring (som ju denna tråd skall vara). Jag gillar fotosidan skarpt varesig förslaget genomförs eller ej.

/AnWi

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto