ANNONS
Annons

Glugg D100

Produkter
(logga in för att koppla)
Shonas skrev:
Men hur är kontrasterna på ett sådan objektiv? Kan man dra upp bilder med denna glugg utan att skämmas?
De är bra kontrast..Ja, man kan göra stora kopior utan problem.
Shonas skrev:

.....kommer det se "runt" ut eller blir det som ett vanligt 20mm objektiv?
Den är raktecknande som jag sa.

Shonas skrev:

Det stod på cyberfoto att EOS 1Ds i tester använde sig av Sigman istället för Canons egen 14/2,8.... Stämmer verkligen detta?...

Många frågor är det...

Om cyber skriver det så är det givetvis så de uppfattar det.

Här är en bild från verkliga livet med Sigma 14 mm. http://www.plonk.se/anders.jpg Obs jpg komprimerad, dock 3mb

Just den här bilden drog jag inte upp större än a4, men a3 skulle blivit helt perfekt det också.

Kontrasten upplever jag inte riktigt lika bra som med mina andra objektiv, och jag underexponerar ofta ett halvt eller ett steg med detta objektiv. Jag får lättare utfräta partier med denna lins. Detta ser jag absolut inte som något stort problem och det kan mycket väl vara något jag bara fått för mig.

En jäkligt bra glugg som inte många verkar ha fått upp ögonen för ännu.

Senast ändrad:
Tack för tipsen och förlåt om jag tjatat, men det är inte lätt skall jag säga....

Jag får fundera några dagar till på vad det blir....

Jonas

Hallå Mikael,

såg att länken var bruten skulle du kunna lägga upp den på nytt alt maila bilden till mig så hade jag blivit väldigt tacksam!

Mvh Martin!

Shonas skrev:
Okej...

Nej förstora skall jag väl inte göra är det tänkt. Mest blir det att domkumentera nära och kära.
Jonas
Med en kraftig vidvinkel??! Du är tydligen ingen snäll människa....
Undrar jag hur det här ska bli när Hon Som Bestämmer får se de bilderna.......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar