ANNONS
Annons

Glidecams!

Produkter
(logga in för att koppla)
Flycam stabilisering U-Flycam, cirka 1375 + ev frakt:

uflycam3.jpg

ufly.jpg

Verkar vara mycket prylar.
Då kan du ju bygga ett eget i stället, av PVC-rör och lite andra delar, som du hittar billigt på eBay.
Kolla filmer på hemmabygds, på YouTube

bara en länk av många.

http://www.youtube.com/watch?v=affQWljaBb4
Fortsättning
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_483697&feature=iv&src_vid=affQWljaBb4&v=c0tANdpKE_A

Han som filmar borde nog fundera på att bygga ett mikrofonskydd, det där hemska "åskljudet" förstör ju hela videon...

Senast ändrad:
montage

Ser du någon kvalitetsförsämring vid uppspelning?

Både AVCHD och MP4 är komprimerade format.

Hej
Jag har gjort ett montage av två bilder, men ser tydligt skillnaden på träden.
Detta var med den högsta inställningen som gick men Movie-Maker.....med Mp4 format

Döm själva
OBS
Normalstorleken är bara ca 200x160, så det är en mycket liten del av filmen som är förstorad.

jamforelse.jpg

Man ser skillnaden främst på gräs på nära håll och typ asfalt.
Bilden är kraftigt förstorad och sparad i hög kvalitet
Dom två bilderna hade jag sparat som png-fil

Man ser inte skillnaden på filmen i normal storlek, men bilden talar ju för sig själv.
Man ser tydligt vattenfärgs-effekten på den redigerade filmbilden

Tror någon att det kan bli bättre med typ Adobe Premiere Elements 11 ?

Jag kollade på dem alternativen innan jag köpte min, gav ändå bara 730kr för den vilket gör den mer prisvärd än att göra det själv, även om diy blir 500-600kr..

Det var ju denna jag köpte:
http://dx.com/p/sevenoar-sk-w04-pro...abilizer-for-drls-camera-camcorder-red-162513

Hej
Jag har gjort ett montage av två bilder, men ser tydligt skillnaden på träden.
Detta var med den högsta inställningen som gick men Movie-Maker.....med Mp4 format

Döm själva
OBS
Normalstorleken är bara ca 200x160, så det är en mycket liten del av filmen som är förstorad.

jamforelse.jpg

Man ser skillnaden främst på gräs på nära håll och typ asfalt.
Bilden är kraftigt förstorad och sparad i hög kvalitet
Dom två bilderna hade jag sparat som png-fil

Man ser inte skillnaden på filmen i normal storlek, men bilden talar ju för sig själv.
Man ser tydligt vattenfärgs-effekten på den redigerade filmbilden

Tror någon att det kan bli bättre med typ Adobe Premiere Elements 11 ?

Du kan alltid ta hem Elements i en trial-version och prova, det är ju trots allt gratis och lagligt (tolkar det som att du inte vill pirata mjukvaran :) )

Det kanske blir bättre med pistolgreppet än med det rangliga stativet du hade, men det kommer fortfarande bli skakigt..

Det finns tillfällen då man vill ha den handhållna känslan, men vill man ha riktigt svävande å ändå handburet är det någon typ av glide- / flycam som gäller om jag förstått allt rätt.

Hej
Här är en bild på det färdiga centrerade pistolhandtaget, monterat på min LX7
Lägg märke till att jag lagt på "magiskt gummi" på kameran, för att få bättre grepp
Gummit sitter mycket bra och är "nästan svårt att få bort, men det går och inga märken efter.

lx7pistolgrepp.jpg

Hej
Här är en bild på det färdiga centrerade pistolhandtaget, monterat på min LX7
Lägg märke till att jag lagt på "magiskt gummi" på kameran, för att få bättre grepp
Gummit sitter mycket bra och är "nästan svårt att få bort, men det går och inga märken efter.

lx7pistolgrepp.jpg

Det blev rätt snyggt måste jag säga!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar