Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Glas/plast till fotoram.

Produkter
(logga in för att koppla)

nelsing

Aktiv medlem
Hej, först o främst hoppas jag att jag placerat detta på rätt plats.

Det är så att jag har en vän som är snickare och ska bygga mig ett gäng fotoramar, men varken han eller jag har någon kunskap när det kommer till vad för glas alternativt plast man kan använda framför fotot. Så jag undrar om någon har erfarenhet av detta och även kanske tips på platser man kan beställa detta ifrån, gärna billigt men bra då dessa foton ska upp på min egen vägg har jag inte dom högsta kraven på glaset/plastens kvalite så länge man ser bilden ordentligt utan för mycket reflektioner i glaset/plasten.

Tack på förhand, Tomas.
 
Du kan titta på tavelram.se. Där finns en hel del att läsa. Leta upp Om tavelramar till vänster och klicka in på Refloglas och UV-glas.
Fastnar du för glas så är tidigare tips om Glasmästaren jättebra.

Leffe
 
En glasmästare bör kunna hjälpa till med valet.

Du kan titta på tavelram.se. Där finns en hel del att läsa. Leta upp Om tavelramar till vänster och klicka in på Refloglas och UV-glas.
Fastnar du för glas så är tidigare tips om Glasmästaren jättebra.

Leffe

Tackar båda två för era tips, har skickat iväg ett mail med lite frågor till en glasmästare nu. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.