Advertisement

Annons

Glappande objektiv (Tamron 150-600 + adapter)

Produkter
(logga in för att koppla)

Vambo

Medlem
(Detta är en fortsättning på tråden "Problem med Canon EOS R7 (alternativt Tamron 150-600 med adapter)"
Jag vet inte vad forumkulturen säger på denna sida, huruvida man ska hålla sig i gammal tråd med nytt problem, eller om man startar ny tråd. Jag valde det senare - hoppas att jag inte gjorde fel.)

Jag har haft problem med min utrustning (EOS R7, Tamron 150-600 + adapter). Huset är relativt nyköpt (ett par månader sedan) och allt fungerade prickfritt till för några dagar sedan. Jag har nu gjort rent kontaktytorna samt uppgraderat objektivet via tap-in. Men nu tror jag mig ha hittat det verkliga problemet. Kopplingen mellan objektivet och adaptern glappar så till den milda grad att kontakten mellan objektiv och kamera fuckas upp. Detta blir extra tydligt om jag ruckar objektivet upp och ner - i vissa lägen funkar allt som det ska, medan det i andra lägen blir i det närmaste dött (endast bild, inga symboler eller något annat).

Hur löser man detta?
 
Glappar det mellan adapter-kamera eller adapter-objektiv?
Kolla om hålen är uppnötta eller låstapparna skadade.
 
Adapter - objektiv. Inget skadat, så vitt jag kan se. Oklart om något är nött - jag vet dessvärre inte hur "onötta" hål ska se ut...
 
ANNONS