Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Givande ljuskurs den 20 sept, eftermiddagsgänget
- Trådstartare Christian Hollmann
- Start datum
Christian Hollmann
Aktiv medlem
Jesper K skrev:
"44:an" är en reflektor och inte en softbox om man ska vara noga..
Jesper
Helt rätt, mitt fel. Så här kan det gå när wannabee rookies bluddrar på
Christian Hollmann
Aktiv medlem
Ljussättning nr 4, "Den omöjliga..."
...som så överraskande kan bli så bra. Enkel blixt ovan huvudet på fotgrafen, och en bakom modellen för ljussättning av håret. Skall inte fungera, skall ge hopplösa skuggor i ansiktet, men överraskar ibland med att fungera så väl ändå...
...som så överraskande kan bli så bra. Enkel blixt ovan huvudet på fotgrafen, och en bakom modellen för ljussättning av håret. Skall inte fungera, skall ge hopplösa skuggor i ansiktet, men överraskar ibland med att fungera så väl ändå...
Bilagor
Christian Hollmann
Aktiv medlem
layman
Aktiv medlem
Ikväll har jag äntligen hunnit titta igenom bilderna från kursen lite bättre, både mina egna och era. Både förmiddagsgrupp och eftermiddagsgrupp. Nu när intrycken hunnit sjunka in och mogna blev det ännu mer givande - och inspirerande.
Jag pratar inte bara om Janne och hans ljusa idéer, eller om Ida, som i hög grad hjälpte oss alla att lyfta oss. Jag pratar om er, mina kurskamrater. Er och era bilder, de impulser och idéer ni gav både på kursen och här.
Så i den mån mina bilder kan inspirera någon annan så försöker jag bjuda tillbaka.
/Thomas
Jag pratar inte bara om Janne och hans ljusa idéer, eller om Ida, som i hög grad hjälpte oss alla att lyfta oss. Jag pratar om er, mina kurskamrater. Er och era bilder, de impulser och idéer ni gav både på kursen och här.
Så i den mån mina bilder kan inspirera någon annan så försöker jag bjuda tillbaka.
/Thomas
Janne H
Aktiv medlem
Christian Hollmann skrev:
... och här visas ljusuppsättningen i studion för den tredje omgången. Notera att alla tre blixtar har försetts med raster. Det handlar om kontroll...
Japp, inga paraplyer här inte ;-)
/Janne
Christian Hollmann
Aktiv medlem
Janne H skrev:
Japp, inga paraplyer här inte ;-)
/Janne
Kontroll är nyckelordet
(så jag handlade några raster dagen efter... Huja vad torsk man blev av din kurs, den gav många nya idéer och infallsvinklar)
Christian Hollmann
Aktiv medlem
layman skrev:
Nu när intrycken hunnit sjunka in och mogna blev det ännu mer givande - och inspirerande.
/Thomas
Thomas, jag måste be att få framföra att var det någon som stack ut på kursen med nya idér och infallsvinklar, så var det du! Faktum så till den milda grad att jag gärna tar några dialoger med dig framledes för att utbyta lite tankar och tekniker. Kanske kan vi ta Ida till en extra session för att tillsammans förkovras?
Joppe_72
Aktiv medlem
Christian Hollmann skrev:
Thomas, jag måste be att få framföra att var det någon som stack ut på kursen med nya idér och infallsvinklar, så var det du! Faktum så till den milda grad att jag gärna tar några dialoger med dig framledes för att utbyta lite tankar och tekniker. Kanske kan vi ta Ida till en extra session för att tillsammans förkovras?
Christian och Thomas,
Jag ligger nu o räknar lite på att inhandla lite blixtar till mig själv för att stampa av och börja köra detta själv...
Aifo får snart ett samtal... ;o
Hur som haver är jag gärna med o delar på Ida om den möjligheten kommer.'
Är säker på att vi får hala fram lite pengar både till Ida och kanske studio?
Jag är iaf med så håll mig i loopen.
/Johnny
Christian Hollmann
Aktiv medlem
Joppe_72 skrev:
Christian och Thomas,
Jag ligger nu o räknar lite på att inhandla lite blixtar till mig själv för att stampa av och börja köra detta själv...
Aifo får snart ett samtal... ;o
Hur som haver är jag gärna med o delar på Ida om den möjligheten kommer.'
Är säker på att vi får hala fram lite pengar både till Ida och kanske studio?
Jag är iaf med så håll mig i loopen.
/Johnny
Givet, no worries!
Jag letar efter studioutrymme (temporär eller mer fast) och så snart det är löst är det "bara" att köra på. Ida är given modell om hon kan/vill/har möjlighet. En sådan modell släpper man inte ifrån sig så där alldeles för lätt
Skall se om vi kan få Thomas att hitta datorn igen så får vi veta om han är intresserad. Misstänker att fler fotografer är det, definitivt bland dem som tidigare har plåtat bönan!
Aifo-gänget är i Köln och kollar in fler grejer de framledes vill pracka på oss De tre BX400 jag fick med mig fungerar förträffligt. Dottern ser stjärnor hela dagarna...
layman
Aktiv medlem
Visst tusan är jag intresserad! Kan ni tänka er att resa kan jag eventuellt fixa en bra lokal också. Men jag har f n inte lyse som kommer i närheten av det vi jobbade med förra veckan.
Vill ni / någon ha tag i mig lite snabbare än via denna kanal så har jag ju epost:
[email protected]
Thomas
Vill ni / någon ha tag i mig lite snabbare än via denna kanal så har jag ju epost:
[email protected]
Thomas
Christian Hollmann
Aktiv medlem
Visste väl det
Resa är inga hinder. Du håller väl till i Södermanland någonstans? Ljus kan jag ta med mig. Jag bar ut tre blixtar, softbox, raster och paraplyer (f*n vad stryk jag kommer att få av Janne om han läser detta Saknas gör bakgrundspapper eller liknande, ville inste skaffa mig det innan jag vet var det skall sättas upp. Det kräver ju helst lite takhöjd och bredd för att bli något vettigt. De små radiostyrda utlösarna (skyport) har jag beställt av IAFO-grabbarna. De trodde på leverans inom en månad sisådär.
Vad har du för lokaliteter vardå någonstan?
Resa är inga hinder. Du håller väl till i Södermanland någonstans? Ljus kan jag ta med mig. Jag bar ut tre blixtar, softbox, raster och paraplyer (f*n vad stryk jag kommer att få av Janne om han läser detta Saknas gör bakgrundspapper eller liknande, ville inste skaffa mig det innan jag vet var det skall sättas upp. Det kräver ju helst lite takhöjd och bredd för att bli något vettigt. De små radiostyrda utlösarna (skyport) har jag beställt av IAFO-grabbarna. De trodde på leverans inom en månad sisådär.
Vad har du för lokaliteter vardå någonstan?