Annons

Givande ljuskurs 01/07

Produkter
(logga in för att koppla)
Ljuskurs

Hej,

Tack för spännande ljuskurs. Som varande nybörjare så kommer här ett första försök att ladda över en bild till detta forum. Det är en profilbild på Ida som jag gillar lite extra (bilden alltså). Har försökt fixa till bildens upplösning enligt Jannes recept.

Hälsningar
Björn
 

Bilagor

  • img_1714m1.jpg
    img_1714m1.jpg
    42.7 KB · Visningar: 438
mörka foton

Har tittat på era bilder och jag har bara en fråga till de flesta, varför gör ni alla bilder så mörka? huden blir så hård och ögonen grå... är det inte bättre att ljusa till det hela? och då menar jag inte överexponera utan nåt mellanting... svårt att skriva rak på sak :) vad jag menar men de känns bara väldigt mörka... jag ska själv gå på kursen nästa vecka och det ska bli jätte kul för jag har aldrig fotat i studio förr :) ... många hälsningar Monika
 
Kul att få..

..prova alla prylar och fota med bra modell!
Här kommer en bild, aningen grön märkte jag just men schysst blick tycker jag
 

Bilagor

  • dsc_1332011007.jpg
    dsc_1332011007.jpg
    58.3 KB · Visningar: 409
...och en sista för den här gången. Skulle vara kul med lite feedback. Jag är nästan klar med en sida med alla bilder som blev ok.

Men man vill ju suga på karamellen lite, så jag lägger in länken dit om ett litet tag. =)
 

Bilagor

  • 30w.jpg
    30w.jpg
    85.2 KB · Visningar: 403
Re: Re: Kul att få..

AndersLindewall skrev:
Vilka prylar får ni använda?

Vi jobbar med olika Elinchrom kompaktblixtar, samt de reflektorer jag tycker är de mest användbara.Reflektorer;std, 21 cm 26 cm och 44 cm, men även några olika stora Bounsers. Paraplyer undviker jag då de i mitt tycke sprider ljuset utan kontroll av vare sig ljus eller skugga.
 
Re: Re: Re: Kul att få..

Janne H skrev:
Vi jobbar med olika Elinchrom kompaktblixtar, samt de reflektorer jag tycker är de mest användbara.Reflektorer;std, 21 cm 26 cm och 44 cm, men även några olika stora Bounsers. Paraplyer undviker jag då de i mitt tycke sprider ljuset utan kontroll av vare sig ljus eller skugga.
Ok, tackar Janne. Raster & sånt, kör du med det oxå på kursen?
 
Eftersom ingen lagt in någon motljusbild än, så gör jag det.
 

Bilagor

  • idablackwww.jpg
    idablackwww.jpg
    5.6 KB · Visningar: 311
...och när jag ändå är igång tar jag en till av annat slag.
//Sus
 

Bilagor

  • ida20www.jpg
    ida20www.jpg
    19 KB · Visningar: 310
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.