JanG
Aktiv medlem
Efter många år som aktiv naturfotograf med fåglar som specialité har jag god erfarenhet av samtliga nämnda stativhuvuden och några till. Min uppfattning är att Wimberly orginal är bäst till 600/4 och 400/2.8 för att fota flygande fåglar. Sideknick i kombination med Arca-Sviss går bra på 500/4 och mindre telen.
Själv använder jag Manfrottos gamla 136:a. Den är inte lika bra på flygande fågel men klart stabilare än Wimbely och enligt min mening ett mycket bra alroundhuvud för fågelfotografering. När inte mitt stora 500/4 är med sitter det en Arca-Sviss kuled på stativet. Vill ni veta mer vad jag tycker om stativ, stativhuvud och snabbfästen kan ni gå in på min hemsida www.jangustafsson.se
Bästa Hälsningar Jan Gustafsson
Själv använder jag Manfrottos gamla 136:a. Den är inte lika bra på flygande fågel men klart stabilare än Wimbely och enligt min mening ett mycket bra alroundhuvud för fågelfotografering. När inte mitt stora 500/4 är med sitter det en Arca-Sviss kuled på stativet. Vill ni veta mer vad jag tycker om stativ, stativhuvud och snabbfästen kan ni gå in på min hemsida www.jangustafsson.se
Bästa Hälsningar Jan Gustafsson