Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gimbal eller kulled

Produkter
(logga in för att koppla)
Då har du haft otur, har använt min Kina inköpt billiga Gimbal över ett år nu utan problem. Har använt detta närapå dagligen under hela året, samt flera av mina fotokollegor har köpt dessa utan problem.

Om du har ett likadant Beike som jag har, så vet jag att det är du som haft tur. Det är möjligt att det finns Kinakopior av bättre kvalitet. Men just Beiket som jag köpte är billigt skräp. Det finns inga lager i lederna utan aluminium mot aluminium läger du lite vikt på skär det för eller senare, mest förr.

Micke.

Om du har ett likadant Beike som jag har, så vet jag att det är du som haft tur. Det är möjligt att det finns Kinakopior av bättre kvalitet. Men just Beiket som jag köpte är billigt skräp. Det finns inga lager i lederna utan aluminium mot aluminium läger du lite vikt på skär det för eller senare, mest förr.

Micke.

Jag använder mitt tillsammans med Canon 500 mm objektiv och 1,4 extender samt 1Ds så det finns lite tyngd på denna kombo. Brukar dessutom lägga upp vänster armen över objektivet för att få bättre balans.

Jag använder mitt tillsammans med Canon 500 mm objektiv och 1,4 extender samt 1Ds så det finns lite tyngd på denna kombo. Brukar dessutom lägga upp vänster armen över objektivet för att få bättre balans.

Ja, som du ser en del är födda med matjord i fickorna. Mitt belastades med kanske 3,5kg och skar ganska omgående.
Men det är ju bara att öppna upp lederna och titta, det finns inga lager. Tycker du det indikerar att det är ett kvalitetsbygge?
Det finns billiga kopior som fungerar men det här Beike tycker jag håller för dålig kvalitet.

Micke.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar