ANNONS
Annons

Gilla-knapp :)

Produkter
(logga in för att koppla)

någon_annan

Ny medlem
Hej,
jag saknar funktionen Gilla (som ni Facebook-användare) känner igen. Jag skulle vilja ha en knapp där man kan gilla en bild. Knappen är användbar då bilden inte är så bra som en favoritbild och man inte riktigt kan kommentera, men det är ändå något i bilden som man tycker om. Alltså en "Gilla-knapp" skulle uppskattas :)

Tack och hej!
 
Hej,
jag saknar funktionen Gilla (som ni Facebook-användare) känner igen. Jag skulle vilja ha en knapp där man kan gilla en bild. Knappen är användbar då bilden inte är så bra som en favoritbild och man inte riktigt kan kommentera, men det är ändå något i bilden som man tycker om. Alltså en "Gilla-knapp" skulle uppskattas :)

Tack och hej!

Ja, det skulle vara rätt kul. :) Fördelen är att det skulle vara lättare att få feedback på bilder som tycks ha svårt att locka till sig några kommenterare. Nackdelen jag ser är en risk att andelen kommentarer skulle minska, men i och med att det numera krävs kommentarer för att få ladda upp bilder så är det kanske inte något problem.
 
Ja, det skulle vara rätt kul. :) Fördelen är att det skulle vara lättare att få feedback på bilder som tycks ha svårt att locka till sig några kommenterare. Nackdelen jag ser är en risk att andelen kommentarer skulle minska, men i och med att det numera krävs kommentarer för att få ladda upp bilder så är det kanske inte något problem.

Ja, precis som du säger skulle det vara lättare att få feedback och att ge feedback. Och jag håller med om att kommentarerna kanske minskar, men samtidigt, som du också skrev, så måste man kommentera för att ladda upp så tror inte det blir ett stort problem. Tror att det skulle vara en bra idé och att den skulle uppskattas av många. Eftersom alla på sidan är så pass fotointresserade så tror jag att kommentarerna in kommer minska så drastiskt, alla vill ju få kritik och därmed kommer man också ge andra kritik också. :)
Kul att du gillade min idé, hoppas på att fler gör det! :D
 
Jag vill också ha! Ibland gillar jag en bild men har inte så mycket att säga om den mer än att den är fin. Och det känns trist att skriva "Jättefin bild på alla sätt". Och ännu tristare att låta bli att kommentera i brist på originell kommentar.
 
Jag vill inte ha! Tycker bildkritik blivit för snuttifierat redan. Jag vill inte ha tummar upp eller "gillas smileys", jag vill utvecklas. Varför är kommunikationen så svår? Vi lägger väl upp bilder för att få feeback på vårt skapande o inte för små klappar på axeln. Vad blir nästa facebook-grej? Våran humörstatus o släktband. Nä, låt FS vara FS o Facebook vara Facebook så jag vet var jag är.
 
En klok man skrev en gång att den enda knappen som skulle bli använd här på FS är ogilla-knappen med tanke på den allmänna attityden ;-)

Jag skulle tro att någon gång 2038 när nymodigheten grafiska smileys har nått FS kommer det inte att dröja många decennier innan gilla-knappen också gör det.
 
Hej,
jag saknar funktionen Gilla (som ni Facebook-användare) känner igen. Jag skulle vilja ha en knapp där man kan gilla en bild. Knappen är användbar då bilden inte är så bra som en favoritbild och man inte riktigt kan kommentera, men det är ändå något i bilden som man tycker om. Alltså en "Gilla-knapp" skulle uppskattas :)

Tack och hej!

Varför skulle någon ens överväga något sådant larv? FS är för sura, kärva, buttra, men ofta hjälpsamma om de bara får vara lite dryga och i många fall väldigt kunniga om dock ofta tämligen enkelspåriga och svåromvända - i det klientelet fungerar inte pubertala gilla knappar. Sorry, fel publik. Hade du däremot föreslagit en ogilla knapp så hade idén fungera och korrelerat väl med klientelet som frekventerar sidan.
 
Vad skulle en Gilla-knapp egentligen bidra med? Det bästa är väl bildkritiken. Jag tycker fotosidan har utvecklats åt ett håll där man snarare är väldigt puttinuttig i kritiken. T.om i den "hårda" kritikpoplen, eller kritikpool. Ser väldigt ofta folk som enbart skriver "snygg" "bra jobbat" "oj vad fint" och "5 poäng".

Poängsystemet som finns idag är helt meningslöst, alla de där 4.5-5-poängarna som finns på denna sida skulle vara ordentliga ögonblicksbilder och bäst i sin genre om det skulle stämma. Vilket inte stämmer. Som sagt, meningslöst och lite tripp-varning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.