Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Giftiga vätskor ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Walkerboh

Aktiv medlem
Jag har en stilla undran.
hurpass farliga är framkallningsvätskorna för papper (både färg och svartvitt). är det bara faligt vid kontakt eller finns det en risk med att det sprids i luften också??

/Stefan

S/V kem är inte så värst farligt...ok man ska inte dricka det..men du dör inte om du får framkallare på händerna..

jag fick fix i ögat häromdagen när jag framkallade film....jag blev inte blind..:D

Blekfixet som används vid färgkopiering verkar ohälsosamt. Jag har spillt några droppar på en linoleummatta och fläckarna är omöjliga att få bort

j.a.bherg skrev:
S/V kem är inte så värst farligt...ok man ska inte dricka det..men du dör inte om du får framkallare på händerna..

jag fick fix i ögat häromdagen när jag framkallade film....jag blev inte blind..:D

Vill man slippa allergi så ska man helst undvika att få kemi på sig
Och dessutom se till att torka upp kemifläckar så att det inte torkar och blir damm som man drar i sig

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar