Annons

GF3 eller E-pl3? Till 20 mm f/1,7...

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Mange

Aktiv medlem
Hej

Funderar på att köpa nån av dessa kameror och 20mmF1.7 då den linsen verkar smidig och prisvärd.
Vilken kamera ger bäst bildkvalitet? Är dom lika bra om man kör RAW? jpeg?

Måste jag känna på dem själv? Är det tycke och smak eller är nån helt enkelt snäppet vassare?

Magnus

Jag har testat den gluggen på GF3:an. Tyvärr får du ganska långsam autofokus med det objektivet på GF3:an.. Jag blev väldigt besviken.. Än så länge har jag inte hittat någon kamera som kan slå mina manuella fingrar när det gäller fokushastighet ;)

Ok. Sablar vad du e snabbfingrad då ;).
Skulle nog kunna tänka mig nex 5n om det fanns vettiga smågluggar.

Läste några recensioner om objektivet, det står att det är hyffsat snabbt. Jämför du med proffsgrejer?

Nån annan som jämfört dessa kameror?

Senast ändrad:
För att jämföra kameror med gluggar på, se http://www.four-thirds.org/en/special/matching.html
Både GF3 & PL3 kör i stort sett med samma sensor, ~12 Megapixel. G3 & GH2 har en nyare sensor med bättre brusegenskaper. Skillnaden i bildkvalitet är marginell, kanske en fördel till Olympus om du bara fotar JPEG.

20mm f/1.7 är ett av Micro Four Thirds starkaste kort; En ljusstark "pancake" med god optisk kvalitet. Enda nackdelen för en Panasonic-ägare är att den saknar inbyggd bildstabilisering, vilket kompenseras till en viss del genom dess höga ljusstyrka. På ett Olympus-hus däremot, får du tillgång till den sensorbaserade bildstabiliseringen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar