Annons

Gemensam resa till Abisko i Februari?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Utan att lova något vill jag kolla om det skulle kännas intressant för er att hänga med på en gemensam FS-resa till Abisko i februari.

Resan skulle kunna ske med flyg för att spara tid och ta ett förlängt veckoslut i anspråk.

Boende skulle kunna förläggas på vandrarhemmet intill turiststationen.

Februari sägs enligt lokal fotoexperis vara den bästa tiden för att uppleva norrsken.
 
Februari är en fin tid. Dagarna börjar bli lite längre men det kan vara rejält kallt.
Förutom norrsken finns ju även Kåppasgrottorna i Björkliden med en längd på över 2000 meter. Är dock osäker på om det går att nå ingången den tiden på året. Jag har varit in kanske 2-300 meter i den ena och det var en otrolig upplevelse. Tyvärr hade jag inte kameran med då.
 
Som kim säger: låter intressant,,,fast än jag måste ha vakande öga på min semester....Kanske är hemma eller inte hemma...Planer för ett downunder besök finns....................


/David - med öppna ögon
 
Jag har en del sparad semester (11 dagar) + de nya då nästa år, så det ska inte vara några problem för min del iaf :D

Låter spännande.
 
Fyll på listan.
Jag är förstås medveten om att allt hänger på vid vilken tidpunkt resan läggs. Frågan gäller än sålänge bara hur många som tycker det är ett intressant resmål.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
 
Frågan gäller än sålänge bara hur många som tycker det är ett intressant resmål.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
 
Med reservation för vilka dagar det blir så är jag på. Det här besöket ligger ändå på min to do-lista för nästa år, och att få sällskap kan inte annat än bli kul.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
 
Jag är gärna med om det passar

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
 
Jag är gärna oxå med om det passar.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
 
Jag är gärna oxå med om det passar.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
10. Tomas Mattsson
 
Intresse finns garanterat, frågan är bara om tidpunkten passar.

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
10. Tomas Mattsson
11. Magnus Lindbom
 
Gah! Janne.. Du får inte dra igång sånt här... Du vet vad min doktor har sagt... ;)

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
10. Tomas Mattsson
11. Magnus Lindbom
12. Jesper Ekvall
 
Hehe, och min doktor säger att jag skall ta det lungt och "bota" min utbrändhet, men jag har slängt tabletterna på eget bevåg och ersatt dom med Sonja, så nu kommer jag att tillfriskna snabbt ;)
 
Abisko öppnar den 24/2 så ni får väl hänga på porten i såna fall. Brukar vara rätt populärt att vara där vid premiärer. Glöm inte att fota Lapporten när ni ändå är där. Kanske svårt att missa den förstås! = )
HM! hade varit kul.
 
Om denna resa blir aktuell får vi jobba på att komma dit så tidigt som möjligt med hänsyn till öppnandet. Kanske finns det fler övernattningsmöjligheter i byn.
 
Jag är på, även om jag liksom Johan tycker att Februari är något tidigt på året. Mars är en skönare månad. Spelar dock ingen större roll för min del. Blir vi tillräckligt många finns det säkert intresse av att hålla öppet för oss. Det finns f.ö. flera alternativ för övernattning i Abisko.

För de som aldrig sett Sven HÖrnell's bildspel i Riksgränsen så är det mycket stark rekomendation.
http://www.sven-hornell.se/

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
10. Tomas Mattsson
11. Magnus Lindbom
12. Jesper Ekvall
13. Kjell Johansson


Jeppe skrev:
Gah! Janne.. Du får inte dra igång sånt här... Du vet vad min doktor har sagt... ;)

1: David Schmidt
2: David Feldt
3: Kim Wallung
4: Sonja Cygnel
5: Jan Arleklint
6: Ralf Gyllenvråk
7: Ove Lundqvist
8: Anna Sandin
9. Andreas Björk
10. Tomas Mattsson
11. Magnus Lindbom
12. Jesper Ekvall
 
Bildspelet visas inte nå mer, sista helgen var förra, då dom även sålde ut de som fanns kvar av souvenirbutiken.
Och som sagt, vadrarhemmet är öppet ÅRET RUNT.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.