Graylingman
Aktiv medlem
Fortfarande otroligt segt i forumen...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi har problem med en av våra två servrar - som av någon anledning kör just forumet segare än den andra. Felsökning pågår, lite försenat av semestertider.
Pga lastbalanseraren som amvänder dessa två servrar hamnar ni ibland på den ena, ibland på den andra - det är därför det upplevs som det funkar snabbt ibland, ibland inte.
Jag vet inte vad det är för fel, men något är det. Forumet svarar inte på tilltal med jämna och ofta återkommande mellanrum, vilket gör hela upplevelsen påtagligt enerverande. Det tar ibland synnerligen lång tid innan något börjar laddas, det vill säga att tillståndet att webbläsaren väntar på Fotosidan är mycket vanligt. Exakt hur långt tid det tar varierar, men allt mellan 5 och 30 sekunder är vanligt (säker varit längre också). Sedan händer det att det fungerar direkt också, så det är mer eller mindre slumpmässigt. Eftersom det bara verkar vara i forumet så misstänker jag att det kanske är forumdatabasen och dess server som spökar.
Segt är bara förnamnet - 45 sekunder att komma in i tråden och lika lång tid för att gå från sida 1 till sida 2 i denna tråd. Arbetas det med problemet eller anses det hela redan vara fixat?
Jag får en mix.
Ibland tar det en halvsekund, och ibland runt 45 sekunder.
Det är inte heller så konstigt om man läser svaret från Fotosidan själva här:
https://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=2173843&postcount=23
Den "friska" servern hade andra problem inatt, men det borde vara löst nu.
-T