Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

GB minnet funkar inte..

Produkter
(logga in för att koppla)

Idrus

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nyss beställt ett 4 GB minneskort till min D50 kamera. När jag använder det lyser en knapp och när man trycker på knappen där ens bilder visas står det "kortet kan inte användas" så min snälla mor åkte och köpte ett nytt kort på ONOFF, där hon frågade en från personalen vad hon skulle ha för minneskort till min D50 och då gav de henne "Transcend - SDHC card" och det jag beställde heter "SanDisk - Ultra II - SDHC card" och de min mamma köpte funkar inte heller..

Så, någon som vet varför det inte funkar? Måste man "installera" det på något vis i kameran?

MVH Ida
 
Hej!

Jag har nyss beställt ett 4 GB minneskort till min D50 kamera. När jag använder det lyser en knapp och när man trycker på knappen där ens bilder visas står det "kortet kan inte användas" så min snälla mor åkte och köpte ett nytt kort på ONOFF, där hon frågade en från personalen vad hon skulle ha för minneskort till min D50 och då gav de henne "Transcend - SDHC card" och det jag beställde heter "SanDisk - Ultra II - SDHC card" och de min mamma köpte funkar inte heller..

Så, någon som vet varför det inte funkar? Måste man "installera" det på något vis i kameran?

MVH Ida

Har du formaterat kortet i kameran? Jag vet inte hur man gör det på en D50 men in i menyn under Inställningsmeny heter det på min D300

/FW
 
För det första så tror inte jag att D50 klarar SDHC kort. Är nästan hundra på det. 2 GB kort är max för den kameran i så fall.
För det andra så litar jag inte på Transcends kort. Vi sålde dom, där jag jobbar, förut. Och det var OFTA problem med dessa kort.

mvh
cf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.