Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto i Växjö-Kalmar-Karlskrona, kanske kan vi också.....?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Ja kanske kan vi också hjälpa varandra att fota folk på stan, som fotosidesmedlemmar gjort i Stockholm t.ex? Min tanke är att gatufotointresserade i Växjö-Kalmar-Karlskrona med omnejd träffas några gånger per år för att ta bilder i gatufotografins anda (som det så vackert heter). Om vi börjar med någon av dessa tre städer (som ju ligger inom 10-12 mils avstånd) och efteråt tar en öl eller liknade tror jag vi skulle kunna få igång något som kan bli både intressant och kul. Sedan kan man givetvis tänka sig andra städer än dessa tre men det får intresset visa. Det här är inte meningen att bli någon förening utan en enkel sammanslutning som träffas några gånger per år och personligen skulle jag tycka det vore roligt om det kunde resultera i någon slags utställning framöver.

Har du några tankar/idéer/frågor kring detta så kanske vi kan få till någon träff helt opretentiöst via detta forum? Har själv fått upp ögonen för gatufotografi igen efter att i många år varit frälst på annan typ av fotografering.
 
Ingen som nappar på idén? Lade in tråden mitt på dagen men nu kanske fler är inne på fotosidan?
 
En första träff någon gång i höst-vinter skulle kunna passa bra. Men jag tror vi ska vänta lite och försöka hålla liv i tråden för att flera ska se att detta är på gång. För min del kan jag tänka mig att en dag under mellandagsrean skulle passa bra. Då är ju mycket folk i rörelse i städerna. Annars kan vi ju vänta en bit in i början av nästa år? Under tiden kan vi bl.a studera vad som står på denna mycket lärorika gatufotosajt: Gatufoto - Livsstil och Kulturgärning. Där står en hel del intressant. Att studer de stora, Cartier-Bresson, m.fl och titta efter deras bilder på nätet kan också vara ett förslag eller varför inte kolla lite i den nya Gatufotopoolen här på fotosidan.

Jag skriver en lista på intresserade till att börja med och sedan kan de som vill haka på kopiera listan och fylla på med sina egna namn. Det är också bra om ni mejlar era e-postadresser till mig så blir det lättare att nå alla för information när vi ev. sätter igång och var någonstans vi ska träffas. Det är ju inte säkert att alla håller koll i forumet och då blir det lätt missar. Vi får se hur det här utvecklar sig men försöka duger i alla fall.

Intresserade för gatufotogrupp i sydöstra Sverige:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
 
Jag är på om det passar in tidsmässigt.

Intresserade för gatufotogrupp i sydöstra Sverige:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
 
Kul att det händer nåt i den här landsändan också! Jag hakar gärna på om tiden passar.

Intresserade för gatufotogrupp i sydöstra Sverige:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
 
Lägger in en liten blänkare om detta idag också. Det har tydligen varit på gång något liknande tidigare i höst men verkade rinna ut i sanden då eller? Då var jag tämligen inaktiv på fotosidan men kanske det kan bli något nu, vi är ju redan 6 stycken som är intresserade men fler kan det nog bli. Kopiera listan och fyll på med ditt eget namn om du vill haka på!

Intresserade för gatufotogrupp i sydöstra Sverige:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
 
Det här låter intressant. Om det passar i jobb-schemat är jag på!

Intresserade för gatufotogrupp i sydöstra Sverige:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
 
Vore kul, jag är med!

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
 
Tusan också, jag kom för tidigt och när ni inte var där gick jag hem igen......
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?type=ex&authorID=4319
.. hmpf...mummel....komma NU!...hmfrrr....
Us
Ps Jag bor ganska långt borta från sydöstra hörnet numera men visst har jag vägarna förbi någon gång ibland så jag vore glad om ni håller mig informerad. Det kan ju råka sammanfalla.
Och jag har ju litet egna gatubilder från litet olika tidsepoker (K-na).
Us
 
Senast ändrad:
Jag anmäler mig också, om tiden passar.

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
Magnus Johnsson
 
Ja då var vi nio. Kul att det verkar finnas lite intresse i alla fall! Återkommer med förslag på första träff om ingen annan har någon idé? Känner hur inspirationen börjar strömma till så smått.......Emmaboda ligger ju mitt i triangeln Växjö-Kalmar-Karlskrona....finns det inga gatufotosugna fotosidesmedlemmar där? Ja det går ju bra även om ni inte är medlemmar. Här är vi som är lite sugna i alla fall:

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
Magnus Johnsson
 
Jag vet egentligen inte om jag gillar gatufoto,
har aldrig prövat, så varför inte. Kanske e skitskoj!

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
Magnus Johnsson
Peter Segerdahl, Färjestaden.
 
Jag är intresserad om det passar in i schemat! :)

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
Magnus Johnsson
Peter Segerdahl, Färjestaden.
Anders Billfors, Växjö
 
Kan vara intressant (om tiden stämmer,etc. etc)

Nils Bergqvist
Daniel Nilsson
Björn Nilsson
Jon Jakobsson
Boris Bonasin
Klas Burén
Richard Gustafsson
Kristofer Grahn
Magnus Johnsson
Peter Segerdahl, Färjestaden.
Anders Billfors, Växjö
Åke H Olsson, Bäck Hamneda
 
Möteslokal

Hej alla gatufotografer!

Jag ville bara hälsa att jag gärna sponsrar med lokal till era möten om ni vill ha dem i Växjö. Är själv mycket intresserad av just gatufoto, och råkar samtidigt jobba på Studiefrämjandet mitt i Växjö. Så som sagt, sponsrar gärna med lokal om intresse finns!

Mvh / Jonas (Mr Myagi här på fotosidan)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.